The right public key !

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Fri Jan 24 10:54:47 CET 1997

Dana Drexlerova <dana at k332.feld.cvut.cz> wrote:
> Hello !
>
> Kde lze sehnat soubor pubring.pgp, ktery potrebuji k precteni signatury ?
>
> Nektere maily, ktere mi prisly, to vyzaduji. Pokud vite neco presnejsi o
> tom jak to lze poslat a co to je .
>

> 					Dekuji Dana

Pri minule zprave se mi nejak zadrhla masina, takze zprava je asi prazdna. Takze
jeste jednou :-)

pubring.pgp se vytvari pomoci programu PGP, coz je oblibeny sifrovaci program.
Postup je jednoduchy. Nainstalujte si PGP, je to zdarma ke stazeni.
Kdyz vam prijde podepsana zprava, musite si nejprve sehnat verejny klic
odesilatele. Ten se da ziskat vetsinou bud primo od autora, mnoho lidi ho na
finger sluzbe, nebo ze svetoveho key serveru. Tento verejny klic (maly ASCII
soubour) si zaradite pomoci programu PGP do databaze pubring.pgp a od te doby
muzete vsechny msg. pochazejici od toho autora kontrolovat. Kontrolu provadi
program PGP bud pres nejakou nadstavbu s vasemu mail client, nebo z prikazove
radky, po vyexportovani textu messsage do ASCII.
Krome toho, PGP muzete pouzivat i vy, pro podepisovani zprav a hlavne pro
sifrovani, pokud nechcete aby to nekdo cetl. Sifrovaci algoritmy IDEA a RSA
ktere pouziva program PGP jsou povazovany zatim za nerozlustitelne pro kohokoli
vcetne CIA, KGB, BIS, Coca Coly a Martanu :-)

Bye PavelK