monitorovanie zataze liniek

Matus Uhlar uhlar at ccnews.ke.sanet.sk
Sun Jul 13 15:58:06 CEST 1997

In cz.net.internet was written by Matus Uhlar <uhlar at ccnews.ke.sanet.sk>:
-> hladame SW ktory by dokazal monitorovat zataz liniek pripadne vyuzivanie
-> linky ktorou sme pripojeni jednotlivymi sietami. routujeme to cez CISCO 7000

Myslim ze by asi bolo vhodne rozsirit problem:

nemienim monitorovat jednotlive porty... mame trebars po meste natiahnuty
ethernet a potrebujeme zistovat nakolko niektore IP/subsiete odtial vytazuju
nasu linku von. To znamena, zrejme zapnut accounting na danom porte na
CISCU, pravidelne stahovat a cistit data, prefiltrovat jednak na dane
subsiete (moze byt ip a subsieti viac, u viac zakaznikov) a este odfiltrovat
tie data ktore idu z mesta (lokalna trafika ma nezaujima).

Problem je ten ze CISCO robi IP accounting len pre data ktore z neho
odchadzaju, roztriedene podla portov. a ja by som prave potreboval
zistovat to co prichadza z jedneho portu a to z linky von.

Teoreticky by sa dalo predsunut jedno CISCO ktore by IBA forwardovalo pakety
a pamatalo si kolko prichadza kam zvonka, ale je to trosku divoke riesenie.

Preto sa zaujimam ci niekde nie je tento problem uz vyrieseny...verim tomu
ze nie sme jedini kde maju takyto problem.
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar at tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar