Mala anketa o peeringu pro uzivatele CESNETu

Marek Antos antos at cpress.cz
Sun Jul 13 16:00:02 CEST 1997

Vazeni pratele,

pochybuji, ze by jeste nekdo z Vas byl natolik nepoznamenan, ze by mu
slovo peering nic nerikalo. Pise se o nem, mluvi se o nem, jedna se o
nem uz pres rok, a zatim se bohuzel nezda, ze by mel rozruch kolem nej
utichnout.
Z hlediska peeringu je nejzajimavejsi CESNET, coz je fakt, o kterem
se myslim nemusi prilis diskutovat. Ten ale zatim zastava neprilis
otevrenou politiku.

Rad bych zneuzil teto konference k tomu, abych rozsiril malou anketu
pro uzivatele CESNETu. Vim, ze je to z hlediska pravidel trosku na
hrane, na druhe strane je zde pro tyto ucely myslim idealni forum -
rad bych totiz znal nazor lidi, kteri do veci po technicke strance
trochu vidi.
Pokud tedy jste prave Vy uzivatelem CESNETu, dovolim si Vas pozadat o
par minut casu a odpoved na nekolik nasledujicich otazek. Nemusim
asi zduraznovat, abyste mi reakce posilali primo na moji adresu a
nikoliv do konference.

Predem mnohokrat dekuji kazdemu, kdo si najde chvilku a odpovi.
Snad pomuze dobre veci.

ANKETA:
1. Jste pripojen k CESNETu na akademicke pude?
---
2. Pokud ne, platite za pripojeni ze sve kapsy nebo to plati Vase
firma?
---
3. Jakym zpusobem jste pripojen (pevna linka, komutovana linka) a
jakou rychlosti?
---
4. Jaky je asi pomer zahranicnich a domacich zdroju na Internetu,
ktere pouzivate?
---
5. V soucasne dobe ma CESNET peering s EUnetem a PVT, lokalne je tez
propojen s CzechNetem, Terminal barem a GTS. Vyjadrete prosim, jak
moc je pro vas rychly pristup k jednotlivym poskytovatelum prinosny
(1...velice až 5...vubec, 0 znamena nevim)

CzechNet...
EUnet...
GTS...
PVT...
Terminal bar...
---
6. Existuje zde rada poskytovatelu, kteri s CESNETem peering nemaji.
Vyjadrete prosim opet znamkami od 1 do 5 (resp. 0), zda byste si jako
zakaznik CESNETu  pral, aby byl zrizen peering s nasledujicimi
partnery (muzete pridat i jineho):

Bohemia.Net...
IBM...
NetForce...
OASANet...
SPT Telecom...
Video On Line...
---
7. Myslite si, ze by mel CESNET v otazce peeringu vystupovat
otevreneji?
---
8. Chcete vyjadrit nejaky svuj nazor k otazce peeringu?

---
Marek Antos                     Computer Press, casopis Connect!
http://www.cuni.cz/~antos       Hodkovicka 115, Praha 4
e-mail: antos at cpress.cz         tel/fax:02/61710642
---
Muzete mi psat s hackami a carky (naladil jsem MIME/ISO-Latin2)