Samba

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Mon Jul 14 11:48:00 CEST 1997

Peter Sedivy wrote:

> Zdravim
>
> chcel by som sa opytat na sambu.
> spustil som ju, ale mam par vyhrad.
>
> a) moja masina ma meno qqqq, ale ja chcem, aby bola pre windowsy
> viditelna ako yyyy. Zmenil som polozku "server string" a aj "netbios
> name" na yyyy ale stale nic
>
> b) chcel by som, aby si samba nebrala hesla z klasickeho passwd, ale
> zo
> svojho vlastneho passwd suboru...

Nejlepe zkompilovat s Encrypted Passwords. Pak samba pouzije vlastni
seznam uzivatelu s jinymi hesly, nemusite u WinNT 4.0/SP3 nic menit v
registry.

> c) napriek tomu, ze polozku "browseable" mam nastavenu na hodnotu
> "yes"
> aj tak tento sambovsky server nevidim. ak rucne napisem cestu, tak je
> to ok.

Je ve stejne pracovni skupine?
Ktera masina funguje jako browsemaster?
Mozna to souvisi i s problemem bodu 1): klienti (Win95, pravdepodobne i
Wfw) pouzivaji DNS pro wins rozliseni - znamena to, ze jestli OPRAVDU
chcete mit NETBIOS jmeno masiny odlisne od DNS jmena, nebude to
trivialni. Hlavne si ale myslim, ze to je blbost.

Pokud na tom trvate, pouzijte WINS ze samby (nmbd) - jeden pro vsechny
servery (v ostatnich uvedte v konfiguraci "wins server = ...."!) a
definujte vsechny takove masiny v souboru lmhosts. Pak by wins server
mel diky tomu vedet, ze masina s IP adresou 1.2.3.4 ma NETBIOS jmeno
yyy, i kdyz DNS jmeno je xxx. Nezapomente taky na "os level = ...".
Pokud mate v siti NT server, bude asi lepsi nechat tyto veci jemu.

Podotykam ovsem, ze si myslim, ze neni rozumne. Budete udrzovat DVE
databaze masin (DNS a WINS), bude dvojnasob prilezitosti udelat chybu -
proc vlastne?

Nemate-li NT server, pak je vhodne WINS na jednom Samba serveru
provozovat, vyse uvedene ohledne wins server = a os level = plati v
kazdem pripade.

--
Bohumil Michal
mailto:michal at fee.vutbr.cz             http://www.fee.vutbr.cz/~michal