Re: LDAP a čeština

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} vs at utia.cas.cz
Fri Jul 18 13:26:23 CEST 1997

On Fri, 18 Jul 1997, Michal Krsek wrote:

> Pred asi tremi mesici, kdyz jsem se dotazoval na podporu neceskych znaku
> (prostrednictvim ceskeho zastoupeni MS na americkem MS) vratli se mi majl,
> kde psali, ze to neni mozne. Overoval jsem to i u Sprinxu (server
> ldap.atlas.cz). Mozna od te doby mlzim, ale IMHO to nejde :-)
> Zadna dalsi verze LDAP v podobe AdressBook Serveru nebyla uvolnena. Mozna
> to umi LDAP v Exchange (pokud tam je), ale nemam stroj, kam bych ten
> server dal ...

Uznavam jako svoji chybu, ze jsem se ve svem pripojeni nevyjadril
presneji. Dekuji i za informaci, ze LDAP server spol. Microsoft narodni
znaky nepodporuje. Pokusim se presneji vyjadrit, co by me zajimalo:

1) Zda protokol LDAP vubec umoznuje narodni znaky (ze stranky technicke --
osmy bit neni orezavan -- i protokolarni -- jak se vyrovnava s existenci
vice osmibitovych kodu apod.) a pokud ano, jak konkrene jejich
problematiku resi.

2) LDAP server University of Michigan, verze 3.3 obsahuje parametry, ktere
podle sveho zneni i popisu znamenaji neco jako preklad narodnich znaku ze
znakovych sad ISO 8859-*. Ovsem kdyz jsem si presne podle prikladu
nastavil kod na 88592 (podle navodu, kde je receno, ze napr ISO 8859-4 se
ma oznacit jako 88594), tak mi to stejne nefungovalo. V dokumentaci jsem
nenalezl vice. Otazky tedyz neji:

a) Co presne tyto parametry znamenaji

b) Jsou mineny pro prevod z klientu ILx do ASCII databazi nebo mohou byt
databaze IL2?

Pisi upresneni narychlo, takze asi neni dokonale, ale zrejme je presnejsi
nez puvodni dopis. Jeste jednou dekuji za uz poskytnute informace
a prosim, pokud vite odpoved, o jeji zaslani. O jaky typ LDAP serveru se
jedna u pana Kuchty, nevim (na zacatku jsem zcela zkratkovite
predpokladal, ze o stejny, jako u mne, nebot _udajne_ jsou u serveru
spolecnosti MS a Novell znacne problemy s kvalitou).

S pozdravem

V. S.

Vladimír Solnický, ÚTIA AV ČR, Pod vodárenskou věží 4,
CZ 182 08 Praha 8-Libeň, +420 2 6605/2364, telefax: +420 2 6884677,
vs at utia.cas.cz, klíče PGP via ,,SEND PGP KEY`` v předmětu dopisu.