Cestina a WWW

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Tue Mar 4 10:39:39 CET 1997

>Pro  Michala Krska a Jana Moravce byl mel pouze toto :
>nekritizujte druhe, pokud si neumite nastavit vlastni soft nebo prejdete
>na trochu novejsi verzi.

>Hlavicka od mess puvodni zpravy je O.K. a srozumitelna vsem novejsim
>mail prg, ktere zvladaji ruzne znakove sady :
>From: "Marek Chlup" <chlupm at risc.upol.cz>
>Subject: Re: Cestina a WWW

S touhle kritikou kritiky souhlasim, protoze forma prispevku si ji IMHO
zaslouzila, ale s tou cestinou jsem tradicne konzervativni.

<FLAME ON>
>Nerad bych vyvolal "flame var" , ale nebyl by uz cas odlozit soft stary
>3 a vice let a zacit pouzivat neco novejsiho. Doba Sinclaru, Robotronu,
>Mazovii uz je pryc a uz snad nikdo je nepouziva a soft se meni PODSTATNE
>rychleji nez HW.

>Jan Kremer
>ezopa_op at traveller.cz

Apely "zahodte to a poridte si neco novejsiho" mi vadi z nekolika duvodu,
podsouvaji nektere ne zcela pravdive myslenky, ktere se daji spise popsat
reklamnimi slogany jako: "novejsi ergo lepsi" "zmena je pokrok" atp.
Samotne srovnavani je osidna vec. V extremnim pripade to bude asi kazdemu
jasne, co je lepsi, Cray nebo PC - jak pro koho a jak na co.
<FLAME OFF>

Pri vymene konkretne mailovych klientu mi vadi mala kompatibilita.
Naposledy kdyz jsem to podstoupil, rezignoval jsem na konverzi puvodniho
mailboxu, protoze bych si to musel napsat sam, nenasel jsem ani popis
struktury folderu a usoudil jsem, ze mi to nestoji za to. Ted mi zase
nestoji za to prijit o 10MB nasyslenych a utridenych zprav.
Ovsem myslim, ze by funkce pro prevod adreslistu a folderu mela byt
soucasti kazdeho slusneho klienta. Existuje snad nejaky standardni
vymenny format? Jsou nekteri klienti vzajemne kompatibilni (tj. mohou
stridave pristupovat do stejneho mailboxu a folderu) nebo aspon umi
konverzi?

V TETO konferenci (narozdil treba od konferenci na EMWACu) bylo dohodnuto,
ze se nebude pouzivat kodovani cestiny, pokud se pamatuji, stale to plati,
a bylo by slusne toto ujednani respektovat. Proto je mozne brat dopisy s
diakritikou, byt by mely spravne nastavenou hlavicku jako poruseni pravidel
(byt treba nevedome) a vhodnou ;-) formou na ne reagovat.

Martin Postulka