PPP pripojenie a mail

TheBenO Peter Straka straka at kesp.elf.stuba.sk
Thu Mar 13 11:09:30 CET 1997

Vidim ze sa tu riesi dost otazok ohladne pripojenia na siet cez PPP.

1.problem

Ja mam pripojenie na internet ,
cez PPP s plavajucou IP adresou z UNIX (klient) na NT (server).

zaujima ma ako riesit spojenie na PPP server?
doteraz idem cez ppp v mode out
t.j: ze ppp vytoci cislo, spoji sa a pracuje dokym ho neskoncim
alebo pokial nespadne ale nevie sa uz opetovne dopripojit
a teda ked mi bezi nejaky program a spadne ppp ja ho opet (rucne) nakopnem
ale program uz nezisti novu route ( s najvecsou pravdepodobnostou dostanem
ine IP cislo)

keby som mal pevne IP cislo mohol by som ist v mode quite a vtedy bezi 1
ppp stale ako daemon a sleduje si poziadavky na internet a ked take su
samo vytoci cislo a nadviaze spojenie a po chvilke necinnosti samo zhodi
linku

2.problem
ako co najjednoduchsie stahovat maily zo serveru na moj pocitac?
problem je ze na servery nemame konto na ktore sa da telnetovat (urobit si
.rhosta) ale bezi tam len pop-daemon na ucet XXX pod heslom a domenou DDD
a ja potrebujem stiahnut mail na moj ucet YYY a poslat ho tak aby v
hlavicke From bolo XXX at DDD (mne tam stale dava YYY at DDD)

co je najlepsie pouzit???

zatial pouzivam popclient (s tym by to islo dost dobre zautomatizovat ale
neviem ako moze spolupracovat s inymi programami a teda neda sa pouzit na
aktualne zistenie stavu)

pine ma nejaky imap ale ten je bez hesla a neviem ako ho donutit posielat
heslo

ma elm nieco lepsie????

zatial mi dobre chodi len nechskape ale tam treba stale prepisovat
smtp server

aka je bezpecnost tychto programov????
compresuju tieto programy maily pred ich prenosom??? da sa to tam nejak
dodat????

3.problem
ako mam nastavit sendmail ked pri zapnutom PPP sa mail normalne posle
ale pri vypnutom PPP sa mail ulozi do fronty v mqueue. Ked znova PPP
zapnem sendmail nic nerobi.
Niekto pisal se sa sendmail da nejako popostrcit ale ako sa to presne
robi?
Je sendmail schopni aj primat postu z POP servera????

4.otazka
mozem si zaregistrovat moj pocitac , dostanem IP cislo a toto cislo dat
provajdorovi nech mi ho routuje?

                                                TheBenO (Ing. Peter Straka)
| KESP FEI STU Bratislava                        straka at kesp.elf.stuba.sk  |
| InterLINE                          http://www.kesp.elf.stuba.sk/~straka  |
| Unix,Tcl,TeX,C,Assebler,Gfx,Toonz,..,SGI,Sun,Amiga,PowerMac,..,Art,Zeny  |