Patrne sendmail problem

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} vs at utia.cas.cz
Thu Mar 13 11:08:04 CET 1997

On Thu, 13 Mar 1997, Matus Uhlar wrote:

> -> Vec druha, jak pak mam doma nastavit sendmail, aby mi to stahnul po
> -> pripojeni? (vec jako domain v sendmail.cw znam, neni v tom neco vic? dela
> -> to automaticky?)
>
> Pre samotny transfer posty odporucam pouzit UUCP (a to sa mozete pravidelne
> hlasit na UUCP ucet, alebo na SLIP/PPP ucet a po prihlaseni sa spustit UUCP
> cez TCP/IP na pozadi.

Vyse uvedene reseni s pomoci UUCP je mnohokrate vyzkousene. Posledni dobou
se ale objevilo nove, dle meho nazoru pohodlnejsi a jednodussi na
instalaci: Pokud SMTP server stroje, ktery Vam schovava postu, podporuje
rozsireni ESMTP jmenem ETRN (podrobny popis je v nejakem RFC), staci se po
prihlaseni pripojit na port 25, zadat prikaz EHLO <muj pocitac> a pote, az
se vypise odpoved potvrzujici, ze dany server umi ETRN, prikaz ,,ETRN
muj-pocitac`` (nebo ,,ETRN @moje-domena``) a pote QUIT. Reknete tim
sendmailu, ze ma projit frontu a pokusit se odeslat vsechny dopisy
smerovane na Vas pocitac (nebo do cele domeny). Pokud neccete hledat RFC,
o neco podrobnejsi popis dostanete po zadani ,,HELP ETRN`` po pripojeni na
takovy sendmail.

Zminene rozsireni je podporovano napr. sendmaily 8.8.* (pak doporucuji
verzi 8.8.5).

V. S.

P. S.  Prikladam priklad skriptu, ktery ,,nakopne`` sendmail pro muj
pocitac ,,myPPPhost.provider.com``. Sendmail je na ,,mail.provider.com``.

------------------------
#!/bin/sh
telnet mail.provider.com 25 << EOT
ehlo myPPPhost.provider.com
etrn myPPPhost.provider.com
quit
EOT

Vladimír Solnický, ÚTIA AV ČR, Pod vodárenskou věží 4,
CZ 182 08 Praha 8-Libeň, +420 2 6605/2364, telefax: +420 2 6884677,
vs at utia.cas.cz, http://www.utia.cas.cz/vs/vs-home-cz.html