mail

Michal Ludvig mic at cybeteria.cz
Tue Mar 18 14:44:57 CET 1997

> Som pripojeny k sieti ale mi nevyhovuje forwarder mojho poskitovatela a preto
> by som chcel pouzivat nejaky iny SMTP forvarder.
> Existuju na to nejake pravidla alebo mozem pouzivat lubovolny ktory ma napadne.
Technicky je pro odchozi mail celkem jedno, jaky server pouzijete. Pravda,
novy sendmail (8.8.x) ma moznost omezit prisupovani jen od urcitych adres a
prez firewally se v leckterych pripadech taky nedostanete, ale jinak je to
celkem jedno. Pro incoming mail samozrejme musite pouzivat ten ktery
obsluhuje vasi domenu.
BTW co Vam na serveru nevyhovuje? (jen pro zajimavost)

> Musim o tom nejako informovat spravcu prislusneho pocitaca???
Mela by to byt prinejmensim slusnost.

> Ako zistim zoznam SMTP serverov? (aj v zahranici tak aby mi bol co najblizsie?)
Tezko. Lze to treba prez "nslookup", tam "set type=MX" a potom zadat
domenu, jejiz mail server si prejete. Ve vetsine pripadu to bude i SMTP
pro odchozi maily.

Michal Ludvig