Sirka pasma koaxu

Marek Stransky marek.stransky at st.ms.mff.cuni.cz
Mon May 19 14:14:17 CEST 1997

Jan Schmidt wrote:

> Dobry den,

Dekuji za odpoved.
Muzu mit doplnujici otazku?

Kladl jsem duraz na ten pomer, 30:3. Je mi jasne, ze jsem v jinem radu.

Tady jsem myslel typ koaxu - RG58 nebo RG6, ne koax v siti Ethernet.
Napr. pry existuje CDDI jako obdoba FDDI pouzivajici krouc.dvojlinku,
ale neslysel jsem o tom, ze by pouzivala koax. Laicky se mi zda, ze je
koax kvalitnejsi medium (odolnejsi proti sumu, ma vetsi jadro -> mensi
odpor??), nez UTP. Nebo je "pomalejsi", nebo-li jak jste rikal rozmazava
pulsy (induktance??), vic nez UTP?

> Chcete-li se na koaxu priblizit Shannonove mezi, mohl byste uvazovat
> rychlost tak asi 300 megasymbolu/sec. Telefonni modemy maji kolem
> 3000 symbolu/sec (neplest si s bity/sec, samozrejme), takze si predstavte
> takovy 33k US Robotics 100 000x rychlejsi. Jak znamo, cena elektroniky
> roste s rychlosti rychleji nez linearne...

Tak a je mi jasne proc stoji adaptery k ATM ci FDDI takovy sumy.. :-)

> Jan Schmidt
> katedra pocitacu CVUT FEL

          MAREK STRANSKY
 e-mail: marek.stransky at st.mff.cuni.cz