Kapacita pevne linky __?????????

Petr Simek petrsi at jcu.cz
Sun Nov 9 10:25:25 CET 1997

On Sat, 8 Nov 1997, Zdenek Hladik wrote:

> Nechapu proc jen jednim smerem? ISP ma obvykle take modem zamcen na 115200,
> takze bohuzel ci bohudik, zvysem zatizeni je mozne obema smery.

Pokud je mi znamo tak modemy na tech nejvyssich rychlostech funguji tak
ze prenost jednim smerem snizi a diky tomu mohou vyuzit vyssi rychlost
pri prenosu druhym smerem. Snizi si mnozstvi informace (signalu) ktery
musi 'odfiltrovavat' aby ziskaly signal protistrany a naopak. Tim je
dosazeno tech vyssich prenosovych rychlosti. Pred chvili jsem si udelal
nasledujici test :

Soubor 115kByte - prenost z meho pocitace pres modem na server - 40 sec.
                  prenost ze serveru na muj pocitac            - 45 sec.

      soucasne prenost toho souboru z meho pocitace na server
      a prenost ze serveru na muj pocitac (dve okna)      - 80 a 85 sec.

Modemy byly spojeny na 24.000 bps.

Co tomu rikate ??

> Empiricky pomer uzivatele/kapacita linky bude ovsem (nastesti pro ISP)
> asi uplne jiny:
>
> 1. Pro dnes nejcasteji pouzivanou apikaci: WWW je vetsina prenasenych dat
> komprimovana! Jak JPG tak GIF se temer nedaji dale stlacit. HTML kod je
> objemove asi zanedbatelny. Vetsina souboru stahovanych z FTP serveru je take
> komprimovana.

To je pravda - uvedomte si ale ze okolo prenosu techto komprimovanych dat
je spousta komprimovatelneho balastu v hlavickach packetu, velikost html
kodu bych take nepodcenoval. Versina zprav v e-mailu je dobre
komprimovatelna

> 2. Prenos je velmi casto brzden  dale na trase. Pokud uvazuji ze mam

Samozrejme uvazuji prenos bez zpozdeni zpusobenymi pomalymi linkami na
trase.

|                             petrsi at jcu.cz                              |