Vykom modemu v obou smerech Was: Re: Kapacita pevne linky

Zdenek Hladik hladik at hladik.cz
Mon Nov 10 15:12:38 CET 1997

> To je pravda, ale podle mne je to zpusobeno tim, ze je MTU nastaveno na
> 1500. Pro modemy se doporucovalo 296 a pro rychlejsi 500. Muze to trosku
> zpomalit prenos, ale zase vam to bude lepe prepinat mezi nekolika ulohami.
> Jinak kvalitu Microsoftiho TCP/IP radsi nekomentoval. Asi nebude moc valna.

Jenze ono to druhe TCP spojeni nepusti Windoza k lizu vubec! Zajima me prave
nejaky konkretnejsi rozbor.

BTW mozna leckdo nevi ze k W95 existuje update TCP/IP a Dialupu, ale tento
efekt po nem nezmizel.

> Vetsinou zahlceni pri MTU 1500 nehrozi, protoze je prenos brzden linkou od
> Providera do inetu...
>                                                           Pavouk

Ja mel na mysli pripad, kdy od ppp serveru vede trasa dal po mnohem
rychlejsich linkach, casto pokud sosam ze serveru providera apod. Jindy
tento efekt logicky nenastava. V Linuxu tohle vubec problem neni. Druhe
spojeni nabiha velmi pomalu, ale rychle prevezme priblizne polovinu pasma.

MTU 1500 se voli kvuli minimalni rezii sluzebnich info paketu. Male MTU se
volilo na pomalych linkach kvuli odezve telnetu!!! Jednak telnet uz dnes
neni prevazujici aplikaci, jednak se od te doby zvysila rychlost modemu vice
nez o jeden rad. Nektere implementace PPP (napr starsi BSDI) maji s dlouhym
MTU problemy, ale to neni problem principialni ale chyba programu. Ono kazde
procento rezie dolu je dobre, zvlaste u vyssich kapacit.

                                               Zdenek Hladik
                                            I N F I M A - W A N
                           /""""""\      Internet,LAN,WAN consulting
                         ( (o)  (o) )     Zazvorkova 2008 Praha 5, Czech
                             (..)           tel/fax +4202-6512836
                             ----       Internet: hladikz at infima.cz
                            \____/  --,      BBS 3122741(30 lines)
                                     / ,  ,     BBS.INFIMA.CZ