Reverzni DNS

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Mon Nov 10 15:35:41 CET 1997

On  7 Nov 97 at 15:08, Pavel Svika wrote:

> Nechtel bych se mylit, ale i kdyz je neco takoveho teoreticky mozne, obavam
> se, ze je to naprosto nepodstatne. Odkzay na IP cisla (resp. na symbolicka
> jmena -v pripade rev. dotazu) jsou udrzovana na Nameserverech. A kazda
> domena ma PRAVE JEDEN autoritativni nameserver, takze kdykoli se kdokoli

... ma prave jeden primarni nameserver, ale autoritativni jsou i
sekundarni...

> odkudkoli pta na urcity cilovy stroj je v konecnem vysledku dotazovan onen
> autoritativni server. Vyjimkou je pripad, kdy ma nekdo (at uz zamerne nebo
> nahodou) uveden na svem zdroji jmen (ci IP adres) neautoritativni zaznam.

   Mit v domene xxx.com zaznam

liberec         IN      CNAME   neco.vslib.cz.

(cili liberec.xxx.com je prezdivka stroje neco.vslib.cz) je naprosto legalni
zaznam viditelny z celeho sveta. Samozrejme zaznam (opet v zone xxx.com)

liberec.xxx.co.au.      IN      CNAME   neco.vslib.cz.

legalni neni a bude viditelny pouze na nekterych strojich. Nicmene zaznamy
z meho prvniho prikladu existovat mohou, nejsou o nic mene "autoritativni"
(to se snad pouziva jen pro odpovedi a ne pro zaznamy) nez kterekoli jine,
a pokud o nich nevite a nechcete se probirat celym DNS (ono to ani nejde,
protoze ls -d . korenove nameservery v soucasne dobe odmitaji), tak nemate
sanci je odhalit.

                                                      S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
    Department of Computer Science, Technical University of Liberec