Podnikavost Globe (Re: domeny)

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Sat Nov 22 09:42:35 CET 1997

On 20-Nov-97 Tomas TPS Ulej wrote:

> Typicky zakaznik ma vzdy vela problemov a je dost tazko mu vysvetlovat, ze
> Vas DNS server prave niekto hackol a vy hladate vsetky domeny po zalohach
> pripadne dorabate dalsich 20 a overujete udaje... Poriadok stoji vela
> ludskeho potencialu, takze kym to vsetko beha ma aj firma, ktora registruje
> domeny pomerne vela roboty... obcas dokonca staci, ze si zkonfiguruje
> server
> a zabudne si tam spustit named a je bez reverzky, primary ns mu tiez moc
> nehovori a pod

Jo, tomu se rika kvalita sluzeb. Kdyz budu chtit ostrihat, tak asi nepujdu k
reznikovi. To si takhle skupin lidi rekne, ze ten Internet dnes frci, takze
coby na tom nevydelvali tezke penize. Prectou si par knizek nebo casopisu,
aby vedeli co je IP adresa, zvoli technologii a zjisti, ze se jim tam kazdy
tyden nekdo dostane a oni uklizi a opravuji a preinstalovavaji.
"No a co? Vzdyt to je normalni. Zadny system neni neprolomitelny. A zadarmo to
delat nebudem". A nasadi si "peknou" cenu.
Na NIKOHO nenarazim. Je to jen ma OBECNA (mozna trochu prehnana) uvaha jak to
muze nekdy vypadat. Pred rokem jsem byl ale svedkem zavadeni Internetu do
jednoho mesta. Zrovna se rozjizdela reklama zatim co se uvnitr firmy technici
dohadovali, jak vlastne pracuje routovani.

Uspesne utoky hackeru na nameserver se daji, dle meho nazoru, velmi dobre
omezit na minimum. To ovsem asi mesmim hrabnou po prvnim softu, ktery uvidim
nekde za vylohou 95% obchodu s pocitacema (omlouvam se - uz zase prehanim).

To, jestli typicky zakaznik otravuje nebo ne, asi zalezi na tom, jakou ma
provider klientelu (jestli nejake velke podniky, subprovidery apd. nebo
nejake mensi firmy, kterym jde jen o to aby mely v e-mailu nebo www pred cz
nazev te sve firmy (jak uz psal pan Krsek).

Jarda Klaus