Problem s WinProxy

Pavel Svika Pavel.Svika at ff.cuni.cz
Thu Oct 9 14:02:53 CEST 1997

According to Skolsky urad Decin:
> Dobry den,
>
> mam instalovany WinProxy 1.4, vse mi chodi bez problemu, pouze nemuzu
> stale rozchodit FTP. Ve WinProxy mam tuto sluzbu samozrejme povolenou,
> nastaven port na 21. Pokud se snazim pripojit pomoci CuteFTP na nejake
> FTPecko, stale hlasi, ze se nemuze pripojit a opakuje pokusy do
> nekonecna. Nemate nejaky tip, v cem by to mohlo byt?

Jo, problem je v tom klientu. Na to aby nakej klient mohle pres proxy ven,
musi se s proxy serverem umet dohodnout a to CuteFTP zjevne neumi (nebo to
mate blbe nastaveny). Posadit proxy server na 21 port nic neresi. Maximlne
se bude proxy server divit proc mu tam furt nekdo cpe FTP protokol, kdy on
slusne a zodpovedne ocekava komunikaci v nejakym tom svym proxy protokolu
(jak se jmenuje, nevim). Uvedomte si, ze proxy neni jen pro FTP, ale i pro
HTTP, ale treba i pro DNS, takze musi mluvit trochu univerzalneji nez kazdym
z techto protokolu zvlast. Coz tedy i znamena dalsi narok na klienty, kteri
se pres takovy proxy server chcou dostat ven - musi ho umet pozadat jeho
jazykem - no v podstate to je prave HTTP. Takze bud muzete na FTPkovani
pouzivat Netscape ap. nebo napriklad drive zmineneho WS FTP, ktery to tedy
snad umi.

	S pozdravem...

                                \|/
                               (o o)
        \__|       With greetings      Pavel Svika       |
           |    mailto:pavel.svika at ff.cuni.cz (UNIX)     |
           |        Mobil phone: +420-603-461 739        |