rychlost prenosu od ISP

Petr Simek petrsi at jcu.cz
Fri Sep 26 10:05:09 CEST 1997

On Fri, 26 Sep 1997 computer at optimit.cz wrote:

> Uvazovat o teoretickych rychlostech zpusobem, jak tady bylo
> obcas uvedeno, se mi zda mirne zavadejici. Pri spojeni
> 33K6 bych pocital spise s rychlosti 3K36 bajtu. Jednoduse
> delit radeji deseti nez osmi - seriovy prenos ma nezbytne

Urcite - na osm datovych bitu pripada jeste start bit a stop bit
plus minimalni prodleva takze delit spis 10,5 .

> Dal se mi moc nezda stupen komprimace - modem na to nema
> prilis casu, takze 4x se mi zda trochu moc. Ale budiz.

Vzhledem k tomu ze modem komprimuje po velmi malych jednotkach
(skupiny bitu) je myslim realny stupen komprese tak 1:2 u textovych
souboru.

> V novejsich PC se pro seriovy port pouziva obvod 16550,
> ktery ma na palube sestnactibajtovy bafr. Seriovy port
> proto neotravuje CPU s kazdym bajtem extra, ale preruseni
> se vyvolava obvykle az po osmem prijatem bajtu. CPU podle

Tohle je ovsem blud. Preruseni nastava uz pri prvnim prijatem
bajtu - pak mate jeste cas 15 bajtu na jeho zpracovani.
Kdyz poslete jen jeden znak tak chcete aby ho pocitac zpracoval
ihned a nemusel jste za nej 'doklepavat' 7 dalsich jako balast :-)

> U paralelniho portu neni zadny bafr na prijimana data.
> Frekvence preruseni tak vzroste asi desetkrat, coz uz treba

Co se tyce vsech tech bufferu - v lepsim modemu je obvykle buffer
1-2Kbajty a pokud pouzivate rizeni RTS-CTS pak to bufferuje modem
a Vy si s nejakym pretecenim Bufferu v PC nemusite delat starosti.

Kdyz ma program naladu tak nastavi RTS a nacte bajtik po bajtiku
se serioveho nebo paralelniho portu. Kdyz uz nic netece nebo ma plno
tak zase RTS shodi - a bufferovani je na modemu.

> Pripojovat modem k PC pres paralelni port je tedy
> pekna blbost. Pokud vam technik prodejce nainstaloval

S tim souhlasim - ale nekdo muze mit 'lepsi' pocit z modemu na paralelnim
portu.

|                             petrsi at jcu.cz                              |