rychlost prenosu od ISP

computer at optimit.cz computer at optimit.cz
Fri Sep 26 10:41:37 CEST 1997

> Tohle je ovsem blud. Preruseni nastava uz pri prvnim prijatem
> bajtu - pak mate jeste cas 15 bajtu na jeho zpracovani.
> Kdyz poslete jen jeden znak tak chcete aby ho pocitac zpracoval
> ihned a nemusel jste za nej 'doklepavat' 7 dalsich jako balast :-)

Po pravde jsem o tom uz premyslel drive. Dokonce me to zajimalo
natolik, ze jsem mrknul do zdrojaku k Linuxu. Nestudoval jsem
je prilis podrobne, ale vypada to, ze Linux pro rychlosti
vyssi nez 2400 Bd skutecne nastavuje preruseni az po
osmem prijatem bajtu. Jak je to delane pri prenosu po jednom
bajtu, nevim. Taky by me to zajimalo.

> Co se tyce vsech tech bufferu - v lepsim modemu je obvykle buffer
> 1-2Kbajty a pokud pouzivate rizeni RTS-CTS pak to bufferuje modem
> a Vy si s nejakym pretecenim Bufferu v PC nemusite delat starosti.
>
> Kdyz ma program naladu tak nastavi RTS a nacte bajtik po bajtiku
> se serioveho nebo paralelniho portu. Kdyz uz nic netece nebo ma plno
> tak zase RTS shodi - a bufferovani je na modemu.

To je fakt. Ale buffer v modemu neresi uplne zbytecnou zatez procesoru.
Procesor tuto zatez muze pouze chvili pozdrzet, ale stejne se
musi volat obsluha preruseni na kazdy bajt extra, pokud bafr v
seriovem portu neni. Pokud tam bafr je, vola se preruseni treba
jenom na kazdy desaty bajt a presun dat se splachne jednou instrukci
procesoru pro blokovy prenos. Ale nakonec - dnesni procesory
jsou pomerne lacine, takze proc nepouzit Pentium jako nahradu
za par chybejicich bajtu pameti na periferii.

Pro zajimavost - karta seriovych portu v nasem podnikovem pocitaci
ma bafry radove kilobajty a vlastni procesor (tusim nejaka motorola,
asi 68030?). Tyto bafry jsou pripojene k procesoru po rychle systemove
sbernici. Procesor dela to co ma - stara se o par desitek uzivatelu
a ne o seriovy prenos. Vykon CPU je srovnatelny s prumernou 486.

s pozdravem Petr Bravenec
computer at optimit.cz