CESNET a peering (was Re: Nepresnosti a opomenuti na Lu

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Fri Apr 10 14:41:24 CEST 1998

Vite, abych rekl pravdu, zcela urcite to pravda je.

Ovsem zde narazime na situace podobne te z Netfoce, kdy napriklad jeden
nejmenovany provider, se kterym mate co do cineni, ma na TEN 34 svuj
nameserver.
Ze by to byla nahoda ? Nebo uz nema ? Pri takovychle konfliktech zajmu (tak
bych to nazval ja), je tezke neco standardne delat.

Jinak penize na TEN-34 jsou vazany na konektivitu subjektu zapojenych v
TENu. Jak se pouziji, je v dost velke mire vec resitelu TENu - coz jsou lide
z CESNETu i skol.

Jak uz jsem jednou rikal. Situace se nejakym zpusobem resi, nicmene je
vazana na kroky, ktere se nerozhoduji na nizsich a strednich urovnich, takze
to chvili trva. Vas predstaveny Vam pravdepodobne rekne nejake podrobnosti
:-)

				Michal

P.S: A jeste jeden podotek. Kdyz uz akademicka sit je placena z dani ( i
mojich :-) ), proc by mela poskytovat vyhodnejsi konektivitu ciste privatnim
subjektum ? Podotykam, ze CESNET neni vlastnen nejakymi zlymi kapitalisty,
kteri si za nasyslene penize stavi vily na Bahamach (coz asi ani ostatni
provideri), ale vysokymi skolami a Akademii ved. Bohuzel do teto pozice
nekteri velice radi CESNET stavi.