Peering trochu jinak (was: Re: CESNET a peering (was Re:

Adam AHA Hauner aha at pinknet.cz
Sun Apr 12 01:54:38 CEST 1998

On Sat, 11 Apr 1998, Hynek Med wrote:

> vsemi), ale Eunet zrejme zustava na svych pozicich ("my jsme ti nejvetsi
> borci, o peering s nejakymi pricmrndavaci nestojime")..

*** Co podstatneho prinese peering s providery, kteri maji jeden, dva, tri
uzly, 15 firemnich webu pro providera s rozlehlou siti uzlu, nekolika
stovkami webu a top-weby? Internet CZ - EUnet Czechia ma peering s
CESNETem (pokud se nepletu, tak 10 Mbit - jak to chcete resit pres NIX s
jeho omezenimi?) a PVT. Oba maji pres 50 uzlu (abych byl spravedlivy, tak
CESNET i pres 60), mnzostvi firemnich webu, mnozstvi top-webu, velke
mnozstvi velkych zakazniku.
    Jedini, kteri budou biti, budou ICP, kteri prijdou o nekolik desitech
ci tisovek uzivatelu. Zakaznici malych provideru mohou uteci k tem velkym.

    Tohle jen takova opozicni uvaha, proc je nekdy nevyhodne tahat linky a
kupovat pojitka. Jsem jen laik a jen do toho remcam =)

                                        Adam Hauner

Adam Hauner (AHA)
aha at pinknet.cz