Peering trochu jinak (was: Re: CESNET a peering (was Re:

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Tue Apr 14 12:31:23 CEST 1998

Zdravim,

On Sun, 12 Apr 1998, Adam AHA Hauner wrote:

> *** Co podstatneho prinese peering s providery, kteri maji jeden, dva, tri
> uzly, 15 firemnich webu pro providera s rozlehlou siti uzlu, nekolika
> stovkami webu a top-weby? Internet CZ - EUnet Czechia ma peering s

Ono i nekolik malo takovych ISP dokaze rychle ucpat mezinarodni
pripojeni tech velkych. Napr. Euneti 2x2MB dokazou ostatni rychle ucpat
no a pak zakaznici takove site pak cekaji a cekaji (teotericky se bavime
o Eunetu, ale v CR je to problem VSECH). No, a kdyz si za to
cekani chteji jejich zakaznici plati, tak dobre jim tak.

> CESNETem (pokud se nepletu, tak 10 Mbit - jak to chcete resit pres NIX s
> jeho omezenimi?) a PVT. Oba maji pres 50 uzlu (abych byl spravedlivy, tak
> CESNET i pres 60), mnzostvi firemnich webu, mnozstvi top-webu, velke
> mnozstvi velkych zakazniku.

On je uzel a uzel. 3 modemy delaji take uzel, ze?

>     Tohle jen takova opozicni uvaha, proc je nekdy nevyhodne tahat linky a
> kupovat pojitka. Jsem jen laik a jen do toho remcam =)

O tom, ze spojeni do NIX je radove nizsi, nez rychlejsi mezinarodni linka,
snad netreba mluvit, ze. Takze vic peknych webu, vyhledavacu a pod a rychla
linka ven je na nic. Proto bych ocekaval zajem tech "VELKYCH". Nicmene, ti me
nepali, neb TEN34 je v tomto ohledu v pohode. Opravdu velkych zdroju je
tu cim dal tim mene. Postupne tu zustavaji jen FTP archivy.

Tolik jen uvaha, ze na vse je treba koukat z obou stran. Aneb setrit je
treba, ale tam, kde opravdu usetrim.

								Jirka