ten-34

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Thu Apr 16 19:45:24 CEST 1998

On 16 Apr 98 at 13:25, Michal Krsek wrote:

> Obavam se, ze ne zcela dobre specifikujete stranu zdroje. Zdroj IMHO nebyl
> CESNET, ale resitele TEN 34CZ ..
> Velice bych se primlouval za rozlisovani techto dvou pojmu ...

    Ja nic proti. Takze skoly nepripojuje CESNET, ale resitel TEN34,
www.cesnet.cz neprovozuje Cesnet, ale resitel TEN34, take chapu, ze
povoleni k provozovani sekundarniho NS pro vol.cz na MFF, ktere vydal
(byvaly) pracovnik CESNETu nic neznamena, protoze vyjadreni mel dat
resitel TEN34 (ale ani pak nechapu proc si na toto stezuje CESNET,
stejne tak, proc se v otazce peering NETFORCE <-> PASNET tato situace
nelibi CESNETU). A vubec mi neni jasne, jak muze CESNET vybirat od
nekterych ISP poplatky za preneseny objen dat v ramci peeringu aniz by z
tohoto objemu vyclenil toky dat pochazejicich ze stroju TEN34. Jak je
mozne, ze nekdo tak primo vydelava na tom, ze provozuje TEN34 (nebo ze je
s nim prinejmensim velice uzce svazan ...). Naopak chapu, proc TEN34 nema
vlastni peering s jinymi ISP a i chapu, proc se na tohle posledni dobou, co
se zacinaji pomery objemu prenasenych dat menit, meni nazor.

    Zbyva posledni otazka.

    Vi nekdo v teto konferenci jak se jmenuje organizace, ktera je
resitelem toho TEN34, ktere pripojuje vysoke skoly, kdyz to, zda se, neni
CESNET ?

    Uz jsem to tady jednou psal, dokud nebude jasne co dela komercni CESNET
a co dela CESNET - resitel TEN34 (a podle vybiranych poplatku za peering
je videt, ze tohle rozlisuje/nerozlisuje podle potreby sam CESNET) tak jsou
podobne debaty k nicemu.

                                                Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz