MRP II ?

Pavel Janik ml. Pavel.Janik at inet.cz
Thu Apr 23 14:45:43 CEST 1998

   Datum: Thu, 23 Apr 1998 09:34:16 +0100
   Odesilatel: Petr Simek <petrsi at jcu.cz>

Preji prijemny den,

   > Ja to delam tak, ze dotycnou domenu napisu do /etc/mail/deny . Jeste se mi
   > nestalo, ze by mi prisla reklama z te domeny podruhe, skoro bych rekl, ze
   > z dotycne domeny uz mi neprijde vubec nic :-) (nac ztracet cas stiznostmi)

nemyslim si, ze by toto bylo dobre reseni. Ja osobne to resim tak, ze
_nikdy_ neposilam dopis na adresu z From:, ale rovnou na
postmaster at domena.cz. Muze se totiz stat, ze autor prispevku neni
jenom drzy, ale navic je to i **bil a do From: uvede primo adresu
mailling listu nebo aliasu. Pokud je jejich poskytovatel solidni, tak
velice rychle odpovi, coz se take stalo v tomhle pripade. Spravce one
domeny mi dnes rano odpovedel a slibil, ze vse uvede do poradku. Pokud
se tomu tak nestane, jiste pristoupim ke stejnemu kroku jako Vy.

Ale abych se vratil k vasemu postupu - predstavte si, ze jsem spammer
a vyberu si nejaky pocitac napr. z Vasi domeny, ktery umoznuje
relaying a neni dobre nakonfigurovan (myslim, ze nebude problem takovy
server nalezt...). A nyni ho vyuziju jako relay s tim, ze vsechny
hlavicky upravim tak, ze ve From: bude pouze postovni adresa z Vasi
domeny. A takovy spam treba dostanete i Vy (a tisice dalsich spravcu
post. serveru). Zakazete potom prijimani dopisu z Vasi domeny? Jak se
budete tvarit na to, ze Vy a Vasi uzivatele nemohou poslat dopis na
mnoho adres? Vase reseni je aplikovatelne pouze v pripadech, kdy se
_cela_ spolecnost zabyva spammingem a nikoli jejich zakaznik. V
pripade mrp.cz je to jasne, ale pripad mcs.cz/repa je ponekud jiny.

Spolecnost MRP Informatics od spammerskych praktik neustoupila ani po
mnoha urgencich a proto z jejich domeny postu neprijimam. Ale odnesli
to pouze jejich zamestnanci (nekteri si kvuli tomu i zridili voji
domenu... ostatne, taky bych nechtel mit adresu Pavel.Janik at mrp.cz
... pisi ji sem celou, treba ji jejich robot najde a zaradi do sve
databaze ;-).
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik at inet.cz