SPAM?

Dusan Malik malik at mbox.bts.sk
Mon Aug 31 09:54:18 CEST 1998

At 12:58 27.8.1998 +0100, you wrote:

>   Kdyz odesilate dopis, tak se adresa odesilatele nejen napise do hlavicky
>To:,

Beriem to ako preklep.

>ale navic se predava jako soucast tak zvane obalky (ktera obsahuje
>jeste adresu odesilatele)
> Protoze nektere postovni programy
>maji problemy, pokud je hlavicka To: (Cc:, Bcc:) prazdna nebo uplne chybi,
>vetsinou tam pri spamu byva nejaka vymyslena adresa nebo adresa odesilatele
>apod.. Na zaklade toho je mozne spam odfiltrovavat (musi se ale dat pozor,
>aby se neodfiltrovaly i zpravy z nekterych diskusnich konferenci).

Kedze nie som vobec ziadny odbornik na mail,  som sa povodne domnieval,
ze tu adresu napisal odosielatel, najme ma poplietol ten tvar odosielatela
v druhom pripade, a ze vyuzival akusi nedkonalost sendmailu. Myslel som si
naivne, ze sendmail v tomto pripade zo zufalstva, kedze nevedel adresu komu
to poslat, rozposlal to na vsetky jemu zname adresy.

Zaujal ma vsak nazor pana Jiriho Barborika, ze mohlo ist o mail, kde v Bcc:
bola moja adresa. Jednoduchym pokusom som zistil, ze skutocne i ked
v hlavicke To: uplne chyba adresa, ale v Bcc: je uvedena platna adresa, mail
bude doruceny na tuto adresu. Len do hlavicky To: bude doplnena informacia
(v mojom pripade to bolo " (Recipient list suppressed) " ). Zrejme
to doplnuje samotny odosielajuci sendmail (u nas 8.8.7) a text zavisi od
verzie, resp. nastavenia v jeho konfiguracnych suboroch. Mailovaci klient
to zrejme nebude- odkial by napr. v popisovanom druhom pripade vedel adresu
 centralneho mail servera, ktora je ina, ako konecny mail server.

Zdravi

	Dusan Malik
e-mail :   malik at mbox.bts.sk