SPAM?

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Mon Aug 31 18:38:09 CEST 1998

Dusan Malik <malik at MBOX.BTS.SK> wrote:

> Beriem to ako preklep.

   Samozrejme. Melo byt "adresa prijemce".

> [...]
> bola moja adresa. Jednoduchym pokusom som zistil, ze skutocne i ked
> v hlavicke To: uplne chyba adresa, ale v Bcc: je uvedena platna adresa, mail
> bude doruceny na tuto adresu. Len do hlavicky To: bude doplnena informacia
> (v mojom pripade to bolo " (Recipient list suppressed) " ). Zrejme
> to doplnuje samotny odosielajuci sendmail (u nas 8.8.7) a text zavisi od
> verzie, resp. nastavenia v jeho konfiguracnych suboroch. Mailovaci klient
> to zrejme nebude- odkial by napr. v popisovanom druhom pripade vedel adresu
>  centralneho mail servera, ktora je ina, ako konecny mail server.

   Ano, podle RFC-822 se hlavicky Bcc: nemaji prepravovat, aby se skrylo,
komu je urcena tajna kopie. RFC-822 ovsem neresi, co delat, kdyz jedina
adresa prijemce je v Bcc:. A nektere mailery berou jako chybu dopis, ktery
neobsahuje zadnou hlavicku urcenou pro adresu prijemce nebo dokonce berou
jako chybu dopis, ktery sice nejakou takovou hlavicku obsahuje, ale neni
v ni korektni adresa. Proto nektere mailery pridavaji napriklad hlavicky
To: s ruznym obsahem (zminene " (Recipient list suppressed) " projde u
maileru, ktery staci hlavicka To:, i kdyz v ni neni korektni adresa.

   V puvodnim pripade mohl hlavicku teoreticky doplnit libovolny mailer
(MTA i UA) po ceste - nejspise ji doplnil MTA z pocitace, jehoz jmeno je
za zavinacem (server.gov.sk). Ale take mohla byt ta hlavicka od pocatku
zfalsovana.

   Spam je spamem, pokud se jedna o umyslne zaslani nevyzadaneho dopisu
na vetsi mnozstvi adres (nebo si vymyslete vlastni definici). Jestli ma
hlavicky prave nebo falsovane, uz na veci moc nemeni.

                                           S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229