V.35 versus RS 449

Jiri Novotny novotny at ics.muni.cz
Tue Jan 13 10:24:52 CET 1998

> Zdravim,
> Chcel by som sa spytat, akym sposobom sa da prepojit interface V.35 s
> interfacom RS449. presnejsie, ci staci len nejako sikovne vyrobit prepajaci
> kabel , alebo je k tomu treba aj nejaku logiku do toho kabla (prerobenie
> signalu na nieco ine). Pripadne ak staci kabel , kde by som mohol najst
> schemu prepojenia jednotlivych pinov.

Zalezi na tom jak poctive to chcete udelat. RS449, take zvany V.36
ma vsechny signaly diferencialni, kdezto V.35 ma data a hodiny
diferencialni a zbytek je takovy jak ho znate z V.24 (RS232),
t.j. +/-12V. Takze pokud Vam jde pouze o hodiny a data a zbytek
signalu si osetrite loopbackem, tak Vam staci pouze kabel.
Jeho zapojeni bych Vam asi musel poslat sam.

> Este by som chcel vediet nieco podobne a sice ako to je medzi interfacom
> X.21 a RS449, pripadne ktory s intefracov V.35 alebo X.21 sa lahsie
> prevedie na RS449. RS 449 mame a z tych druhych dvoch si mozme vybrat.

Mezi X.21 a RS449 je to podstatne jednodussi, obe rozhrani maji diferencialni
zesilovace, velmi zjednoudusene se da rici, ze X.21 je podmnozina RS449.

Jinak V.35 ma take pekne velky a odporne drahy konektor.

U kabelu, ktery chcete delat velmi zalezi take jaka rozhranni chcete
propojit jestli DTE nebo DCE.

Hodne z toho co Vim jsem se dozvedel z hardwarove dokumentace k modemum
a k CISCO routeru, pohromade jsem to v literature nevidel (pokud pominu
seznam ASCI norem, ktery je stejne necitelny).

Neco malo z problematiky, jsem popsal ve clanku, ktery najdete na WEBu:

http://www.ics.muni.cz/bulletin/issues/vol06num01/novotny/novotny.html.cz

Ted jsem se dival na ten WEB, bohuzel je ten clanek preveden
do WEB podoby lidmi, kteri tomu prilis nerozumi, takze kdyby se Vam
ten clanek zdal zajimavy poslu Vam puvodni clanek.

						S pozdravem

							J. Novotny