Cookies - bylo cas...

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Thu Jul 16 11:18:56 CEST 1998

> Musim se tady pana Chalupy zastat, mam casto podobne pocity. Je jasne,
> ze soucasna technologie neposkytuje pro radu potreb jine reseni nez
> cookies. Ale co kdyz mne jako uzivateli proste vadi, ze program, o
> kterem a priori nic nevim, mi cosi o mne cmare po MEM disku? To neni o

To cosi se jmenuje browser, stejne jako v pripade lokalni diskove cache.

> bezpecnosti, to je proste o pocitu ze nekdo dela neco na MEM pocitaci,
> aniz bych mu to ja dovolil. Pricemz to jsou nejen veci ktere potencialne
> chci (session id), ale i ktere urcite nechci (cilena inzerce,
> perzistentni UserID na nekterych serverech atd.).

Pokud soucasti one cilene inzerce nejsou vase osobni udaje, je to IMHO
celkem v pohode. Libi se mi servery, ktere zjistuji osobi preference podle
ruznych korelaci v chovani surfera a neotravuji s dotazniky.

> Uzivatel musi mit pravo si vybrat. Zakazat cookies. Samozrejme tim
> prijde o pristup k rade sluzeb, ale to uz je jeho volba, kterou nikdo z
> tvurcu serveru nesmi delat za neho...

Cookies by mely jit zakazat na proxy nebo firewallu. V pripade Smart Cache
to IMHO mozne je.

PN