Cookies - bylo cas...

Antonmn Foller winnt at softec.cz
Thu Jul 16 12:37:01 CEST 1998

Lieberzeit, Vladja wrote in message
<199807160757.JAA18526 at ns.felk.cvut.cz>...
>Musim se tady pana Chalupy zastat, mam casto podobne pocity. Je jasne,
>ze soucasna technologie neposkytuje pro radu potreb jine reseni nez
>cookies. Ale co kdyz mne jako uzivateli proste vadi, ze program, o
>kterem a priori nic nevim, mi cosi o mne cmare po MEM disku? To neni o
>bezpecnosti, to je proste o pocitu ze nekdo dela neco na MEM pocitaci,
>aniz bych mu to ja dovolil. Pricemz to jsou nejen veci ktere potencialne
>chci (session id), ale i ktere urcite nechci (cilena inzerce,
>perzistentni UserID na nekterych serverech atd.).

> [...]

    Ja plne souhlasim. To pravo tady nastesti je, a je na strane klienta.
Ale i spravce serveru si muze vybrat. Jednoduse - nemas cookies, nedostanes
data. Slusnej klient totiz cookies (ani napr. JAVASKRIPT) nevypina. (To je
zase muj pohled).

    Jinak - pokud vadi zapisy klienta na Vas disk, je jeste potreba vypnout
JAVU, ActiveX a samozrejme take kese. Tohle vsechno zapisuje na disk, aniz
by o tom clovek vedel, a nejsou to jen stovky kB.

    A nakonec - pripada mi, ze v teto diskuzi jde mnohem vice o pocity nez o
funkcnost. Musim rici, ze na nasem webu jde o funkci minimalne stejne, jako
o pocity.

    Hezky den preje

    Antonin Foller