Cookies - bylo cas...

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Thu Jul 16 13:44:59 CEST 1998

On Thu, 16 Jul 1998, Antonmn Foller wrote:

>     Ja plne souhlasim. To pravo tady nastesti je, a je na strane klienta.
> Ale i spravce serveru si muze vybrat. Jednoduse - nemas cookies, nedostanes
> data. Slusnej klient totiz cookies (ani napr. JAVASKRIPT) nevypina. (To je
> zase muj pohled).

Nenapadlo by mne povazovat za neslusneho klienta toho, ktery javascript
vubec nema. Je snad Javascript povinny? :-) Server by s tim proste mel
pocitat.

>     Jinak - pokud vadi zapisy klienta na Vas disk, je jeste potreba vypnout
> JAVU, ActiveX a samozrejme take kese. Tohle vsechno zapisuje na disk, aniz
> by o tom clovek vedel, a nejsou to jen stovky kB.

Jiste.
ActiveX nemaji vsichni klienti, slusny server :-) se bez neho obejde.
 Pokud jde o kese, mam-li napr. dostatek RAM, muzu mit diskovou kes uplne
vypnutou a zadny server se proto na mne nebude zlobit a osocovat mne
z toho ci onoho. Do cache se mi ukladaji stranky, ktere jsem si stahl,
a mohu ji kdykoliv smazat, zmensit nebo uplne zrusit. Co je ale podstatne,
zadny server si z ni nic neprecte. (Jedine, co muze, je se na zaklade
pozadavkuu od klienta dohadovat, ze uz dokument v cache mam.)

>     A nakonec - pripada mi, ze v teto diskuzi jde mnohem vice o pocity nez o
> funkcnost. Musim rici, ze na nasem webu jde o funkci minimalne stejne, jako
> o pocity.

No, diskudovat  :-)  se da o ledacem.  I ty pocity ale maji neco do sebe.
Je to taky trochu jako kdyby spravce serveru rekl: Prechod pres tento most
je volny pro kazdeho, ale jen pro toho, kdo je slusne ostrihan, neremca a
necha si prispendlit vstupenku na kosili nasim spinacim spendlikem,
abychom si vas mohli lepe spocitat.  :-)
(Vzdyt mu to prece nic neudela, jde "jen" o pocit...)
(Abych nezapomnel, po kazdych dvaceti krocich dostane jeste barevnou
nalepku podle toho, zda se zrovna rozhlizi vpravo nebo vlevo, a jestli se
ohlizi za zenskejma nebo za chlapama.)

Hezky zbytek dne preje vsem
                              Bohumil Chalupa