Prosim doporucte router s NAT a dialup

David Rohleder davro at ics.muni.cz
Fri Jul 17 17:36:35 CEST 1998

novotny at ics.muni.cz (Jiri Novotny) writes:

> [...]

Hmm, co se tyce stability poslednich verzi, tak je to dost spatne. Ale
nikdo Vas nenuti je pouzivat, pokud nepotrebujete nektery specialni
rys, ktery se v predchozich verzich nevyskytuje. Ve vetsine pripadu
bych klidne vystacil se softwarem IOS 11.0.? nebo IOS 11.1.? (ponekud
fousate verze)

> Metropolitni sit brnenskych vysokych skol je postavena na PC routerech
> s BSD/OS coz je jedna z vetvi BSD Unixu a po dlouholetych zkusenostech
> lze rict, ze s routery zalozenymi na PC jsou zde lepsi zkusenosti
> se stabilitou a spolehlivosti nez s komercnimi routery.
>
> Pochopitelne PC routery se nehodi uplne na vse ale stredne velka
> mestka pocitacova sit (cca desitky budov), s celkem slusnym provozem
> se na nich postavit da.

Az na to, ze do PC se stezi dostane 20 ethernetovych karet.

> Pokud se David zminil o problemech s OSPF, tak ty maji zejmena
> komercni routery, gated je podle mne stabilnejsi a nemusi se kazdy
> mesic delat "upgrade" routeru - jak s tim mame zkusenosti
> z provozu komercnich routeru.

No kvuli OSPF jsme nikdy upgradovat nemuseli. Problemy v posledni dobe
byly s routovanim multicastu. Coz ovsem BSD routery nedelaji (ne ze by
to neumely). BTW: Gated s multicast routovanim uz zrejme neni free.

Komercnimi routery se v tomto pripade rozumi prevazne Bay Networks.

David Rohleder						davro at ics.muni.cz
Brno, Czech Republic