cas...

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Mon Jul 20 16:20:35 CEST 1998

Trosku to prehodim, aby to za sebou bylo ve spravnem poradi a ne otazka az
za odpovedi  :-)

On Mon, 20 Jul 1998, Vladislav Cerny wrote:

> Ja se domnivam, ze CD ma povinniost zverejnovat sve
> jizdni rady (asi v knizni podobe a ve stanicich), ale
> urcit enema za povinnost zverejnovat je treba na WWW.
> Je to sluzba navic.

Jojo.
Povinnost. A jeste k tomu asi neprijemna. Ja jsem si naivne myslel,
ze co nejpohodlnejsi zpristupneni jizdnich radu vsemi moznymi zpusoby
je sluzba zakaznikovi, mj. aby tim vlakem co nejcasteji jezdil...
Asi jsem se spletl.

  Ono to muze souviset s tim, ze CD asi jeste stale vnimaji Internet
jako nejakou vymozenost, "sluzbu navic", a ne jako normalni komunikacni
medium. Snad se i toto casem zmeni.

Uz se tesim, az si pristi rok stahnu jizdni rad (databazi i aplikaci)
zdarma z www na svuj pocitac a nebudu muset kvuji kazdemu hledani
chodit na Internet a zatezovat neci server.

Zdravi
         Bohumil Chalupa
P.S.:
Pokud jde o nahradu papirovych radu "disketovymi":
Disketa je mnohem levnejsi nez kniha a dnesni nastupce NADASu by usetril
spoustu papiru na uzitecnejsi veci.  Jizdni rady by se pak nemusely behem
roku ctyrikrat prelepovat a po roce davat do sberu. (Nekteri lide navic
davaji papir stale do popelnic.)  Akorat by to chtelo tu aplikaci
doplnit tak, aby byla schopna vracet i neco mnohem podobnejsiho klasickym
(=papirovym) jizdnim radum, samozrejme se snadno resitelnymi
"pocitacovymi" vylepsenimi, jako treba zobrazen dvou (3,4..) radu
(tabulek) navazujicich trati nad sebou ap.  Tedy nejen "vyhledani
spojeni", prijezdy a odjezdy, ale opravdu i tratove jizdni rady.
Je to ke vzteku, kdyz clovek vi, ze tam ta data jsou, ale ten "blby"
interface ho k nim nepusti. Toto plati pochopitelne pro on-line i offline
versi.