Stabilita (was: Re: Proc IDOS pouziva Cookies)

Hynek Med hynek at ein.cz
Thu Jul 23 13:37:12 CEST 1998

On 22 Jul 1998, Michal Krsek wrote:

> Hynku posli mi priklad nejakeho vytizeneho WWW serveru, ktery ma aktivni
> stranky a zaroven ma uptime pres 100 dni ...

Server Prvni Multimedialni / IAI vygeneruje okolo 7GB weboveho trafficu
mesicne, plus nejake to RealAudio, obsluhuje mail pro asi 20 domen (log od
mailu ma 100-200kb denne), a ma momentalne uptime 51 dni, mel by vic, ale
bohuzel neni dodavka proudu na sale CESNETu uplne nepretrzita.. Ze
Michale? :-)

Nebo, main.naf.cz mel uptime asi 100 dni, a to je to 486/40 s 8MB RAM
(obslouzi dene odhadem tisic pageviews, posle nekolik tisic mailu denne --
jsou tam velmi zive maliing listy se spoustou odberatelu)..

Pokud chces opravdu vychytany priklad, verim ze ruzne sluzby typu DejaNews
nebo AltaVista by te mohly uspokojit.. Zkus se zeptat jejich spravcu.

> P.S: Koneckoncu dobre udelany DoS attack dokaze docela slusne oddelat
> jak web na Unixu, tak na NTckach. Navic pro beh sluzeb neni dulezity
> uptime OS, ale uptime danych aplikaci.

V mych prikladech povazuj oba udaje za totozne.

> A k cemu je mi mainframe, ktery neposkytuje sluzby ?

Ale poskytuje.. I kdyz ne na WWW. Ale ja jsem chtel hlavne rict, ze _den_
provozu bez poruch neni nic, co bych povazoval za najakou silenou
stabilitu. Nechci se hadat na tema muj OS / server / aplikace je lepsi,
protoze mam tak a tak dlouhy uptime..

Hynek