Proc IDOS pouziva Cookies

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Fri Jul 24 16:00:40 CEST 1998

> ).
> Cookies,

Porad me nikdo nepresvedcil, ze je nutne pro ucely vyhledavani doplnovat
do bezestavoveho HTTP nejakou stavovost. Je hezke drzet si v pameti
mezivysledky, ktere se mohou hodit pozdeji, ale koneckoncu tyto vysledky
mohou byt uzitecne i pri zpracovani dotazu od uplne jineho uzivatele.

Problem vidim v tom, ze IDOS je pro CD cernou skrinkou
(jednouzivatelskou!) a ze CD simuluji windowsi GUI pomoci ASP.

Na druhou stranu algoritmy typu "najdi nejkratsi trasu" jsou IMHO
vseobecne zname (metoda kriticke cesty?), takze by stacilo zverejnit data
IDOSu a jejich format.

> `metodou mereni')
> za predchozi rok
>
> Ano, byl.
> Mimo jine to bylo take hlavne proto,
> ze Cookies a Session bylo nahrazeno
> necim jinym, jiz zde doporucovanym.

Ale bylo to zrejme nahrazeno nejakym ne zcela idealnim zpusobem. Neni
prece mozne, aby server bylo mozno sestrelit nespravnym URL.

Udrzovat session musi internetovy obchod, Hotmail apod.

Vyhledavaci sluzba (at uz vyhledava vlaky, e-mailove adresy lidi nebo
neco jineho) session udrzovat nemusi. Proto treba AltaVista prenasi
vstupni parametry dalsi stranky vysledku pres URL. Nektere jine servery
tak cini pomoci metody POST aktivovane tlacitkem.

> muselo delat
>
> Protoze to je v ASP nejvhodnejsi nastroj.
> Ano, muzete ted namitnout "a proc by se to muselo
> delat v ASP".

ASP snad apriorne _nevyzaduje_ sessions?

> No vlastne nemuselo, ale je to tak jiz udelano.
> K DLL knihovne je od treti firmy dodano i rozhrani
> pro ASP.
> Stavajici reseni vyhovuje vetsine uzivatelu, minimalne
> tem, co pouzivaji IE nebo NN a nezakazou si Cookies.
>
> Proc, kdyz jsou Cookies tak spatne, vznikaji vyvojove
> nastroje, ktere je pouzivaji? Proc je podporuji WWW
> servery? Proc je podporuji browsery?

V nekterych pripadech jsou cookies uzitecne (treba pri vyuzivani Hotmailu
z AOL - u AOL se dynamicky meni IP adresa uzivatele, coz bez cookies
vedlo k chybove hlasce "Intrusion detected").

Ale cookies v IDOSu mi pripominaji uzivani sroubovaku misto dlata.

> spojeni, pak je jeste
>
> Zdroje od te DLL nema ani CD.

Neni to chyba? V tom pripade vlastne nemohou CD zarucit spravnost
vlastnich vysledku vyhledanych v IDOSu bezicim na nadrazi.

PN