Implementace ASP - Re: Proc IDOS pouziva Cookies

Martin Mares mj at albireo.ucw.cz
Fri Jul 24 16:03:17 CEST 1998

Preji krasne odpoledne,

> Je skoda, ze tak chytry clovek jako Vy podleha tak lehce takove demagogii.

   Prijde mi, ze to nebyla demagogie, ale ciste racionalni uvaha.

> Misto toho, aby se
> oficialne dotazali CD, zda by mohli vyuzit jejich datovych struktur, placaji
> v teto konferenci hlucne do vody. Nekde jsem slysel oznaceni 'ciry
> akademismus' - myslim presne sedi prave na tuto diskusi.

   Yenya Kasprzak se jiz vcera CD jmenem Ceskeho sdruzeni uzivatelu Linuxu
dotazal, pokud vim, zatim bez odpovedi.

[.....]

> Myslim, ze vysvetleni, proc by to neslo, padlo.  Resp. ono by to slo, ale z
> principu by to jaksi nebylo ono - ne vzdy by to fungovalo.  Musite vzdy
> uvazovat predem neznamy pocet soucasne pristupujicich uzivatelu a predem
> neznamym poctem soucasne otevrenych kopii okna prohlizece, ktere se serveru
> jevi jako jedno.

   To ovsem mnou navrhovane reseni (acli vyzadujici nahrazeni puvodni
jednouzivatelske DLL, ktera se pro webove aplikace vubec nehodi necim
rozumnejsim) elegantne resi.

> Z tohoto hlediska mate jiste pravdu.  Na druhe strane je plno jinych veci,
> ktere nejsou zcela v souladu s RFC a jsou vice nez bezne (treba CP1250 na
> Webech?).  Problem pak neni jen pouziti takovych technologii, ale i
> respektovani RFC firmami, ktere masove poskytuji nastroje primo na takto
> spornych technologiich postavene.

   Ano, RFC se bezne porusuji -- na druhou stranu nepovazuji za spravny nazor
typu "kdyz to delaji ostatni, mohu to delat i ja".

> `metodou mereni')
> za predchozi rok
>
> Ano, byl.  Mimo jine to bylo take hlavne proto, ze Cookies a Session bylo
> nahrazeno necim jinym, jiz zde doporucovanym.

   Pokud vim, pred rokem IDOS zadne cookies nepouzival ... a nepadal. Ted pouziva
... a pada.

> byt asociovany
> patri.
>
> Protoze pozadavku, vzhledem k mnozstvi a poctu hodnot, kterych mohou vstupni
> parametry nabyvat, je temer nekonecne mnozstvi.  Neni mozne vygenerovat do
> pameti/na disk nebo kamkoli vsechny mozne dotazy (bud v predstihu, nebo
> prubezne) a pak v nich lovit opetovne pozadovany.

   Tak jsem to samozrejme nemyslel, hovoril jsem o prostem cachingu dat, tedy
o uchovavanim predem stanoveneho poctu naposledy polozenych dotazu.

> No konecne. Alespon opustime rovinu dohadu a neznalosti problematiky na obou
> stranach. Sam jsme zvedav na dalsi vyvoj.

   Ja take.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj at ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Press any key to quit or any other key to continue"