Proc IDOS pouziva Cookies

Hynek Med hynek at ein.cz
Sun Jul 26 19:08:10 CEST 1998

On 24 Jul 1998, Vladislav Cerny wrote:

[IDOS down]

> Ano, byl.
> Mimo jine to bylo take hlavne proto,
> ze Cookies a Session bylo nahrazeno
> necim jinym, jiz zde doporucovanym.

Ja to nechapu. Bahn.hafas.de je bezpochyby mnohem lepsi aplikace (umi toho
vic, ma vetsi databazi a podle meho dojmu je i rychlejsi). Navic je mozna
dokonce take postavena na Windows/NT, na coz usuzuju z toho, ze v URL jsou
.exe, i kdyz server je Apache, coz mne ponekud mate -- mozna nejaky
passthrough? Kazdopadne ASP ani Cookies nepouziva a vubec (posle mych
zkusenosti) nepada, ackoliv zjevne obsluhuje vic pozadavku. Tak v cem je
problem?

> Proc, kdyz jsou Cookies tak spatne, vznikaji vyvojove
> nastroje, ktere je pouzivaji? Proc je podporuji WWW
> servery? Proc je podporuji browsery?

Proc, kdyz Windows 95 pomerne casto padaji, si je tolik lidi kupuje? Proc
lidi vrazdi, kdyz je to nespravne? Takoveto otazky bohuzel nemaji smysl.

> Zdroje od te DLL nema ani CD.
> Zkuste pozadat nejakou SW firmu, at Vam jen tak
> poskytne zdrojove texty. Asi s Vama vybehnou.
> Proc tedy tak suverene zadate, aby zdrojove texty
> poskytlo CD?

Trendy se meni. Software, ke kteremu se dodavaji i zdrojaky je stale vic,
a je v sirsi mire pouzivan. Podivejte se na Netscape, nebo na ruzne
projekty podporovane IBM (napr. Vmailer -- www.vmailer.org).

> Protoze pozadavku, vzhledem k mnozstvi a poctu
> hodnot, kterych mohou vstupni parametry nabyvat,
> je temer nekonecne mnozstvi.
> Neni mozne vygenerovat do pameti/na disk nebo
> kamkoli vsechny mozne dotazy (bud v predstihu,
> nebo prubezne) a pak v nich lovit opetovne
> pozadovany.

Ale je mozne cachovat samotne odpovedi na dotazy.. Tim mimochodem zvysite
efektivitu zpracovani, protoze kdyz Manicka i Hurvinek z prikladu Pavla
Satrapy hledaji totez spojeni, jeden z nich dostane odpoved rychleji, nez
pri pouziti systemu se Sessions.

Na druhou stranu, aby to vsechno nevyznelo tak negativne -- chapu, ze
zaplatovat stary system se muze zdat lepsi nez se snazit vybudouvat system
novy..

Hynek