ergonomie, bylo: Re: Session ... IDOS ...

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Mon Jul 27 22:34:11 CEST 1998

"Vladislav Cerny" <black at datis.cdrail.cz> napsal:

>Zde se jiz dostavame ponekud jinam a uznavam, ze v tomto pripade
>z hlediska bezneho uzivatele lze mit k uvedenemu chovani vyhrady.
>Ty lze u pocitacu mit i k jinym, z hlediska principu jasnym, ale
>z hlediska uzivatele nepochopitelnym projevum chovani
>systemu/programu/apod.

Pripada mi to jako parafraze slavneho:
"muzeme s tim nesouhlasit, ale to je asi tak vse, co s tim muzeme delat"

Pusobi na mne dost depresivne, ze je to postoj k funkcnosti vlastniho
vytvoru. Jiste, taky jsem se mnohokrat dostal do slepe ulicky a musel
sbirat sily k rozhodnuti, jestli neco vyhodim a udelam znova nebo predelam
nebo jenom vyhodim, mnohdy jsem to vzdal. Takze lidsky to dokazu pochopit.

Ale za uzivatele IDOSu je mi smutno, protoze mam pocit, ze jste se dostal
(nebo dostali) do faze, kdy mate pocit, ze uz jste se nalopotili tolik,
ze nemuzete riskovat jakykoli zasah. Predevsim tedy zasah zvenci, od nekoho,
kdo neprosel s vami celym vyvojem a neakceptoval jednotliva rozhodovani.

Misto toho hledate ospravedlneni v tom, ze system aspon neco dela a
branite ho argumentaci typu: "to neni chyba, to je vlastnost".
Jiste se opirate i o vedomi, ze jste za vyvoj systemu odpovedni
a ze to je jakysi zavazek stat pri nem v dobrem i zlem.

Jak rikate, system pracuje tak, jak jste ho udelali a tudiz dela to,
co jste (snad) chteli, ale neni to nakonec malo?

Martin Postulka

P.S. uz jsem myslel, ze tento thread zcela vycerpal nejen tema, ale
predevsim vsechny zucastnene, ale vase posledni veta je velmi podnetna
i kdyz neakceptovatelna