Transparent proxy na TEN34

Adam AHA Hauner aha at pinknet.cz
Mon Jun 1 23:58:30 CEST 1998

> Kdyz si k PC sedne dalsi uzivatel a podiva se na stejnou WWW stranku jako
> predchozi uzivatel a dostaneji z cache tak porusuje take autorsky zakon ?

*** IMHO ano, ale chtelo by to hlubsi analyzu pravnika.

> Tady snad nejde o to upirat nekomu zisky z reklamy ! Staci prece reklamni
> bannery generovat dynamicky a proxy-ovani se jich pak netyka !

*** Kdybyste videl, co vsechno jsou ochotne cache a proxy schovavat.

> Nezabyvam se prodejem piratskych CDcek. Zaroven ale odmitam uznavat
> sberatele 'unique IP' a jejich pravo znat odkud k nim ctenari prichazeji.
> Kdyz uz jsme u tech zakonu - neni nahodou shromazdovani takovyhle
> informaci (z kterych IP se ctou ktere clanky) protiustavni ? Pokud se
> jedna o PC nalezejici konretni osobe, pak nepochybne jde o shromazdovani
> udaju i o teto osobe. Jak vidite zakony jsou na vsechno ....

*** Udaje se sbiraji o IP. Vazba mezi konkretni osobou a IP neni v zadnem
RFC definovana. Pokud by Vas tento problem zajimal vice, doporucuji se
obratit na Michala Blahu ze spolecnosti SPRINX, ktera se podobnym sberem
informaci zabyva.
    V kazdem pripade nejsou podobne informace vazany na konkretni osobu,
ale je z nich spise tvoren profil.

> Nevim o jakych datech mluvite - pokud by se jednalo o cteni novin na
> Inetu za penize - asi bych je necetl. Nemam nic proti tomu aby nekdo
> delal noviny a zivil se reklamou v nich. Nelibi se mi ponekud demagogicke
> ohaneni se autorskym zakonem proti dobre veci. Myslim ze neni nejmensi
> problem pro vydavatele zajistit si, aby se kesovani reklamy neprovadelo
> a neprichazel tak o sve penize. A ohanet se autorskym zakonem proti
> dynamickemu (nekolika denimu) kesovani jeho novin , no jak myslite ...

    Osobne jsem rad, ze vyvoj se nezastavuje a velice mne tesi, ze u nove
technologie je opet prvni CESNET, ale jako zastupce poskytovatele obsahu
musim byt na rozpacich ze zpusobu jednani - IMHO preziraveho. Proto APO
ukazalo, kde jsou prava poskytovatelu a ze by jednani provozovatelu vuci
ICP nemelo byt tak sebejiste.

    Pokud se o cele veci dozvedet vice, doporucuji server LUPA, ktery se v
nekolika komentarich problematice venuje, zajimavy je clanek Pavla
Satrapy, ktery doporucuji (ac se vsim nesouhlasim).

			S pozdravem
                                        Adam Hauner

Adam Hauner (AHA)
aha at pinknet.cz                                               Projekt PinkNet