Transparent proxy na TEN34

Honza Pazdziora adelton at fi.muni.cz
Tue Jun 2 17:00:53 CEST 1998

cibulka at kovopetrol.cz (Jaroslav Cibulka) writes:

> [...]

To same, jako kdyz nekdo prekousne tu optiku, ktera tam vede. Je to
medium jako medium -- proc vzbuzuje tolik vasni prave to softwarove?

> No, me napadla jina vec - ja, jako zakaznik nejakeho poskytovatele
> pripojeni od nej ocekavam zajisteni tohoto pripojeni. Pokud provider
> da mezi me a cilovy server bez meho vedomi nejakou transparentni
> cache (a pak nemusim mit zcela aktualni obsah, poskytovatel obsahu
> nema prehled o mem pristupu...... a vubec tak proste NENAM sanci
> spojit se s danym serverem takrikajic on-line) mam za to, ze
> poskytovatel meho pripojeni me poskozuje a omezuje.
> Nebo se pletu ???

Podle me se pletete. URL, ktere zadavate ve svem netscapu, je adresou
informace. Pokud z te cache dostanete ke spravne adrese spravnou
informaci, neni prece nikde zadny problem. To je jako byste
protestoval proti tomu, ze Ethernetove packety, ktere Vas stroj pracne
vyrobi, nekdo znici a udela z nich ATM cells. Ale o tom prece
komunikace po siti neni. Vy se snazite neco udelat pomoci nejakeho
protokolu, a jak je to na nizsich urovnich zarizeno, Vas dle meho
nazoru nemusi zajimat.

Jestli jsou data z cache nebo primo ze serveru je prave zalezitost
nizsich nez uzivatelskych vrstev HTTP.

Problem samozrejme nastane, pokud by se ta cache chovala nekorektne
k Pragma: No-cache nebo tak, cili by nicila tu komunikaci, ktera bezi
podle dohodnuteho protokolu. Ale to zatim nikdo ani nenaznacil.
Veskere protesty (co jsem teda tak pozoroval) vychazely od lidi,
jejichz servery nejsou korektne nakonfigurovane. Pokud by ta cache tu
komunikaci nejak svevolne nicila, byl by to samozrejme duvod
k protestum, stejne jako by byl duvod k protestum, pokud by nasazeni
ATM switchu nekde na trase, pokud by tento ta data poskozoval. Ale pak
by mi prislo velmi smutne, pokud by ten protest smeroval ideologicky
proti ATM, a ne proti objektivnimu faktu, ze neco pracuje spatne.

IMHO.