Transparent proxy na TEN34

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Tue Jun 2 18:03:11 CEST 1998

> Asi proto, ze je sw je vzdycky nachylnejsi k chybam, nez ten kus
> natazeneho skla.  Proste proto, ze je slozitejsi.

Mno ja nevim. teoreticky sice mate pravdu, ale kdyz jsem se jako spravce
uzlu v Teplicich dozvedel, ze linka nejde, protoze nekde na trase Usti nad
Labem - Praha hrabnul bagr do dratu SPT Telecom, verte, ze bych to za
softwarove reseni menil.

> je adresou
>
> No, v tom je prave ten hacek. Podle clanku na Lupe
> http://www.lupa.cz/komentare/ukaz.phtml?k_id=49
> se tato cache nechova tak, aby zarucila aktualnost obsahu.  Pokud neni
> cache nakonfigurovana tak, aby pri _kazdem_ pristupu k
> dokumentu overovala
> u jeho zdroje jeho aktualnost, muze se jak poskytovatel obsahu, tak
> i zakaznik opravnene citit poskozovan.  Protoze pak _realne_ nastavaji
> situace, kdy klient dostava od cache neplatnou verzi dokumentu - viz
> citovany pokus.

Myslim, ze bylo nekolikrat napsano, ze ta cache bezela v overovacim a
experimentalnim provozu. Co to znamena ? Ze se prubezne menilo nastaveni
celeho systemu.
Logickou uvahou dojdeme k zaveru, ze kdyz se na zacatku chovala jako
otesanek, na konci provozu by se mohla chovat skromne.
Samozrejme ani jeden z extremu neni spravny. Jenomze paklize si nekdo vybere
konkretni veticku tiskoveho prohlaseni, ktera pojednava obecne o principech
kesovani a pak ji zakomponuje do systemu, ktery se chova 'experimentalne',
nevyjdou mu zcela jasne optimalni data. Jsem si jist, ze kdyby si dal dany
clovek praci a zkoumal chovani te kese behem jejiho testovani, dosel by k
nazoru, ze se chova v case jinak.
O tom, ze podobny system bude nasazen, se mohla velka cast on-line medii
dozvedet z vyrocni zpravy jejiz URL jsem posilal.
Jinak viz vyrocni zprava TENu na adrese www.ten34.ces.net, viz. dilci ukol
10.

> Az na to, ze rozsekani na cely a rekonstrukce packetu proste musi byt
> udelano spravne, jinak by to vubec nefungovalo. Je to na jine urovni,
> nic to nedela s obsahem tech packetu. A jeste jinak: Dostanu packet
> urceny pro mne, ne kopii packetu urceneho pro nekoho jineho.  ;-)

A zde dostanete co? Co kdyz nad tim ATM/IP bezi nejaka komprese/dekomprese?
Pripadne nejaky caching?

> Nekdo tu cache udrzuje, kdosi pise software, v kazdem pripade ta vec
> muze zaostavat za realitou.  Myslim, ze prave akademicka sit by mela
> mit moznost pristupovat k serverum (take) primo.

Oproti tomu je mozno vznest namitku, zda uspora v milionech korun (viz
vyrocni zprava) neni oproti tomu (omezeni jednoho portu v IP skale)
dostatecnym marginalni.

						Michal