Transparent proxy na TEN34

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Tue Jun 2 19:35:49 CEST 1998

On Tue, 2 Jun 1998, Honza Pazdziora wrote:

> Posila ten WWW server spravne Expires? Pokud ne, tak se neni cemu
> divit. Pokud tam ta hlavicka byla a ta proxy vratila cachovanou verzi,
> je nutno si stezovat u CESNETu. A nejdriv a nejvic by si v takovem
> pripade asi meli stezovat uzivatele na CESNETu.

A kdyz neposila? Tak neni expirace znama a mela by se testovat aktualnost.
Nevim, sam jsem nic nezkousel, reagoval jsem na to, co jsem si precetl.
Myslim, ze dokumentu, ktere maji predem znamou dobre definovanou dobu
expirace neni mnoho. Vetsina se jich bude menit v podstate "nahodne".
Ma snad kazdy pro jistotu mackat Reload? Tim se provoz naopak zdvojnasobi.

> Pokud neni ten server nakonfigurovan tak, aby v _kazde_ sve odpovedi
> stanovil meze aktualnosti, mel by se opravnene citit poskozen zakaznik
> a stezovat si u provozovatele toho serveru.

To je otazka. Pokud se cache jmenuje transparentni nebo se to o ni tvrdi,
nemela by jejim zarazenim do cesty mastat zadna zmena (krome doby odezvy,
samozrejme).  Fungovalo predtim, musi fungovat i ted.  Nastane-li
jakakoliv zmena v obsahu, neni cache transparentni.  :-)

> Ale prece v HTTP protokolu je receno, ze cachovat se muze a vyznam
> cache je mimo jine v tom, ze nemusi delat ten dalsi dotaz, pokud data,
> ktera drzi v pameti, jsou podle hlavicek aktualni. Navic, pokud ma
> uzivatel pocit, ze dostal stara data, tak to vzdycky muze
> prostouchnout Reloadem, nebo ne?

Viz vyse.

> Prijde mi mnohem vetsi omezovani, pokud se vubec nedostanu skrz ;-)

To jsem asi nepochopil.

> Jinak, mate k tomuto konkretni priklad?

Az ho budu mit, bude pozde.  :-)

> IMHO.