Transparent proxy na TEN34

Honza Pazdziora adelton at fi.muni.cz
Tue Jun 2 20:32:11 CEST 1998

bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz (Bohumil Chalupa) writes:

> To je otazka. Pokud se cache jmenuje transparentni nebo se to o ni tvrdi,
> nemela by jejim zarazenim do cesty mastat zadna zmena (krome doby odezvy,
> samozrejme).  Fungovalo predtim, musi fungovat i ted.  Nastane-li
> jakakoliv zmena v obsahu, neni cache transparentni.  :-)

To by ale znamenalo, ze na kazdy pozadavek z klientske strany musi
udelat HEAD a testovat Last-Modified, coz jak se tak divam na servery
kolem nepomuze, takze vysledkem bude, ze pro kazdy klientsky pozadavek
bude muset znova. Nebo povolime jednu sekundu? Nebo hodinu? ;-)

Podle me pokud cache respektuje vsechny hlavicky, ktere respektovat
ma, tak ma pravo dat uzivateli dokument bez overovani. Ale samozrejme
si dokazu predstavit, ze si pamatuje, ktere stranky se casto meni
a chodi si pro ne casteji.

Mimochodem, vite nekdo neco blizsiho o tom algoritmu ci nastaveni, ktery
tam ted je?

[...]

> To jsem asi nepochopil.

No jakoze pokud na linka bude zahlcena, tak sice nedostanu starou
stranku, ale nedostanu zadnou.

;-)