Proxy cache, reklama atd.

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Wed Jun 3 15:58:01 CEST 1998

At 12:58 3.6.1998 +0100, you wrote:

Dobry den,

>vazeny pane,
>
> Internet Vam nabizi moznost volby. Pokud Vas obtezuje snaha nekterych
>poskytovatelu obsahu zlevnit i pro Vas cenu obsahu na hodnotu blizkou
>nule, navstevujte servery placene nebo servery nadsenecke, ktere se nemusi
>zaobirat tim, jak se uzivi.

Ano, to delam. Tedy pokud je to jen trochu mozne. Problem je v tom, ze
reklamy jsou dnes v podstate vsude a jejich mnozstvi jiz prevysuje unosnou
miru.

> Uzivatele, nikoliv nepodobni Vam, kteri nevidi pravdepodobne na spicku
>nosu, mne osobne opravdu se svymi nazory lezou na nervy.

Hmm, zde bych se rad ponekud zamyslel.

Ad 1) Domnivam se, ze na spicku nosu si vidim, tedy pokud jen trochu zasilham

Ad 2) Co horsiho, vidim i trochu dal. Vidim jak medium, ktere bylo puvodne
projektovano k tomu, aby prezilo i atomovou valku neprezije lidskou blbost.
Internet se postupne stava dukazem toho, ze nekteri lide (mozna clovek jako
zivocisny druh) dokaze sprasit naprosto vsechno a obratit jakoukoli
uslechtilou myslenku v prach, popel nebo reklamu na praci prasek.
Lide, jejich zajmy hajite (nebo mozna hajite sve vlastni komercni zájmy)
dovedou za nejakou dobu Internet ke krachu. Pokud Vam to neni znamo,
Internet byl urcen (krome vojenskych ucelu) hlavne k tomu, aby si
inteligentnejsi mensina teto planety mohla vymenovat napady, myslenky a
nazory. Nikoli k tomu aby byla poskytnuta moznost ovlivnovat povrchnejsi
vrstvy obyvatelstva k nakupu toho ci onoho nesmyslu.
Vysledkem v dlouhodobem horizontu bude zmena Internetu na obdobu komercni
televize a obsah bude priblizne na stejne urovni. Inteligentni lide
Internet opusti a najdou si jine medium pro vzajemne sdelovani informaci.
Ve svem vysledku to povede ke snizeni sledovanosti Internetu a tim ke
snizeni zisku lidi jako vy. Takze se mozna situace se spickou nosu ponekud
obraci :-)

Ad 3) Vidim, ze od doby, kdy jsem pred nekolika lety v jednom clanku
napsal, ze na modemy stejne tak jako na zbrane by mel byt zbrojni pas, aby
je nemel kazdy blbec je situace stale horsi. Dnes tato paralela plati o
Internetovych pripojkach.

> Mimochodem, reklamu na Webu nelze IMHO povazovat za spam, vy sam si ji
>zadate svym browserem.

Ja nemam nic proti reklame na Webu. Pokud chce firma mit reklamu na Webu,
necht si zridi stranku www.firma.cz nebo www.firma.com a tam at ma co chce.
Pokud se na takovou stranku podivam, je to naprosto v poradku, zadam si
svym browserem reklamu nebo informace od te ci one firmy.

Ja mluvim o reklame tam, kde nema co delat. Tzn. reklama na serverech
poskytujicich jine informace. Chapu, ze napriklad casopis na Webu musi byt
financovan z reklam. Nic nebrani provozovateli casopisu udelat nekolik
stranek ciste reklamnich. Ale at to proboha nemota na stranky s normalnim
obsahem. On je totiz rozdil mezi normalnim casopisem, kde me preskakovani
reklamnich stranek nestoji tolik casu a penez a casopisem na WWW, kde musim
cekat x minut nez se nataha halda hnoje abych si mohl precist 20ti radkovy
clanek o ktery jsem mel puvodne zajem. A to je IMHO spam.

Zdravi PavelK

* Pavel Korensky                                                         *
* DATOR3 LAN Services spol. s r.o.                                       *
* Modranska 1895/17, 143 00, Prague 4, Czech Republic                    *
* PGP Key fingerprint:  F3 E1 AE BC 34 18 CB A6  CC D0 DA 9E 79 03 41 D4 *
* SUMMA SCIENTIA - NIHIL SCIRE                                           *