Proxy cache, reklama atd.

Adam AHA Hauner aha at pinknet.cz
Wed Jun 3 22:34:34 CEST 1998

> Ad 2) Co horsiho, vidim i trochu dal. Vidim jak medium, ktere bylo
> puvodne projektovano k tomu, aby prezilo i atomovou valku neprezije
> lidskou blbost.

*** Mohu se nesmele optat, jakou lidskou blbost mate na mysli? Nevim o
zadne, krome politicke, ktera by ohrozila Internet? Zbyla se da IMHO
eliminovat, resp. styk s ni.

> Internet se postupne stava dukazem toho, ze nekteri lide (mozna clovek
> jako zivocisny druh) dokaze sprasit naprosto vsechno a obratit jakoukoli
> uslechtilou myslenku v prach, popel nebo reklamu na praci prasek.

*** Idea Internetu, tj. site navzajem pospojovanych siti bez centra, je
spise posilnovana, nez nicena a menena ve veci, ktere popisujete. Ani idea
rychle komunikace neumira. A neumira ani idea prostoru pro svobodne
vyjadrovani a jednani.

> Lide, jejich zajmy hajite (nebo mozna hajite sve vlastni komercni zjmy)
> dovedou za nejakou dobu Internet ke krachu.

*** Pokud se nepletu, mate na mysli poskytovatele obsahu, ze? Nemyslim si,
ze by slo o lidi do te miry omezene, ze by si podrezavali vetev sami pod
sebou.
   Tito lide dle meho nazoru naopak prinesli rozvoj - oni dali na Internet
informace a za nimi prisli uzivatele. Tim se rozsirila moznost rychlejsi a
komfortnejsi komunikace. A hlavne se do oblasti Internetu nalil nejaky
peniz!

> Pokud Vam to neni znamo,
> Internet byl urcen (krome vojenskych ucelu) hlavne k tomu, aby si

*** Dovolim si podtrhnout slova _byl urcen_ ...

> inteligentnejsi mensina teto planety mohla vymenovat napady, myslenky a
> nazory. Nikoli k tomu aby byla poskytnuta moznost ovlivnovat povrchnejsi
> vrstvy obyvatelstva k nakupu toho ci onoho nesmyslu.

*** =))) Chcete tedy rici, ze spolecnost zaplatila vedcum vyvoj drahe
hracky, zaplatila vedce samotne jen proto, aby si tato uzka skupina (2%?)
mohla vymenovat pomoci nove hracky napady?
Chcete uprit casti spolecnosti pouzivat hracku, kterou si take zaplatili?
Chcete cenzuru na zaklade IQ? Opravdu uslechtila myslenka. =) Mimochodem,
slovo evoluce - nic??

    Z jineho uhlu - akademicka komunita si vytvari vlastni site, uzavrene
- Internet II v USA, v Evrope velice nadejne projekty jako TEN 34, ci
vyhledove "TEN 155". Jak tyto site muze podobne site zatizit poskytovatel
stojici mimo ne??? On nemuze. Jen uzivatele techto akademickych siti.

> Vysledkem v dlouhodobem horizontu bude zmena Internetu na obdobu
> komercni televize a obsah bude priblizne na stejne urovni. Inteligentni
> lide Internet opusti a najdou si jine medium pro vzajemne sdelovani
> informaci.  Ve svem vysledku to povede ke snizeni sledovanosti Internetu
> a tim ke snizeni zisku lidi jako vy. Takze se mozna situace se spickou
> nosu ponekud obraci :-)

*** Osobne bych takovy vyvoj nepredpokladal. Ano, da se predpokladat vetsi
prosazeni firem zabyvajicich se zabavou a volnym casem lidi na Internet,
ale proc by to melo vest k necemu obecne spatnemu netusim? Naopak, veda
bude muset prinest nova reseni, jak technicka tak softwarova, aby se toto
prosazeni mohlo uskutecnit, coz je v podstate podpora rozvoje.

> Ja nemam nic proti reklame na Webu. Pokud chce firma mit reklamu na
> Webu, necht si zridi stranku www.firma.cz nebo www.firma.com a tam at ma
> co chce.  Pokud se na takovou stranku podivam, je to naprosto v poradku,
> zadam si svym browserem reklamu nebo informace od te ci one firmy.  > Ja
> mluvim o reklame tam, kde nema co delat. Tzn. reklama na serverech
> poskytujicich jine informace.

*** Ponechavam oba vase odstavce uvedene cele: v prvnim priznavate
poskytovateli obsahu pravo, aby si na sve prezentaci delal to, co on uzna
za vhodne, v druhem mu prikazujete formu, jakou to ma cinit. Seznam,
Neviditelny pes, ATLAS, Mobil, Trafika, Postcard, LUPA, Svet Namodro jsou
produkty firem a ony si tam jako takove mohou delat to, co uznaji za
vhodne, pokud tim neporusuji legislativu ci moralni principy. Tj. mohou si
tam dat klidne 20 banneru a je JEN NA VAS, zda-li budete povazovat jejich
prezentaci za prinosnou ci ne.

> Chapu, ze napriklad casopis na Webu musi byt financovan z reklam. Nic
> nebrani provozovateli casopisu udelat nekolik stranek ciste reklamnich.

*** A nic mu take nebrani udelat to tak, ze to hezky rovnomerne prolozi.
Proc by delal specialni reklamni stranku? Proc by nove medium
prizpusoboval zvykum z nejakeho stareho???
Proc ma omezovat hypertextovost??? Kdo si koupi reklamu na strance, kterou
nikdo necte??? Jak se bude provozovat titul, pokud nebude mit penize prave
na ten provoz?

> Ale at to proboha nemota na stranky s normalnim obsahem. On je totiz
> rozdil mezi normalnim casopisem, kde me preskakovani reklamnich stranek
> nestoji tolik casu a penez a casopisem na WWW, kde musim cekat x minut
> nez se nataha halda hnoje abych si mohl precist 20ti radkovy clanek o
> ktery jsem mel puvodne zajem. A to je IMHO spam.

*** Ten clanek je dodavan vcetne reklamy, ktera ten clanek plati. Ucty za
telefon si vyridte sam se sebou nebo s SPT TELECOM. Pokud si nemuzete z
financnich duvodu dovolit Internet v mire, kterou byste rad, nesvadejte to
prosim na poskytovatele obsahu. Kupte si papirovy casopis, ktery Vam
vyhovuje. Pripadne pouzivejte e-mail.

    Doufam, ze nyni jiz chapete svoji moznost volby a zaroven svobodu
poskytovatelu.

				S pozdravem

                                        Adam Hauner

Adam Hauner (AHA)