Transparent proxy na TEN34

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Thu Jun 4 08:59:53 CEST 1998

> Jako chytra horakyne, je to pravda a neni to pravda. :-) Je
> skutecnosti, ze proxy cache se tu uz nejaky ten patek pouzivaji a
> pritom zatim nikdo nemaval s praporem revoluce a nesnazil se jim
> branit. Neni ale tak docela pravda, ze by si toho po celou tu dobu
> spravci serveru nevsimli, brblali si pod vousy uz delsi dobu, ostatne
> tu tezi o nelegalnosti proxy cache serveru jsem poprve z ust jednoho
> pravnika slysel zhruba pred rokem a neco.
>
> Po principialni ci - chcete-li - kvalitativni strance se vlastne
> (temer) nic nezmenilo. Ovsem i kvantita je podstatny aspekt a teprve
> [...]

Ja jsem velmi rad, ze se konecne nekdo pochlapil a otevrene tohle rekl. Ja
si nemyslim, ze delam chytrou horakyni. Ale zatim nikdo nerekl "dodneska
jsme byli ochotni to tolerovat, ale co je moc, to je moc", coz by
pochopitelne ubralo na pruraznosti "principialnim" argumentum proti
proxy cache serverum. Nicmene pokud si poskytovatele obsahu stezuji, ze
jim proxy cache deformuji statistiky, tak musim trvat na tom, ze danou
technologii dosud neznali nebo ji prinejmensim ignorovali. V tom pripade
se ale nemohu ubranit dojmu, ze chyba je na jejich strane.

Mimochodem - na rozdil od Michala Krska si myslim, ze Marek Antos se k
tehle zalezitosti postavil docela rozumne a je napr. ochoten poslouchat
argumenty druhe strany (coz zdaleka neni kazdy).

Jeste si dovolim vyjadreni k vete, ze je otazkou, zda budeme chapat HTTP
jako celek nebo po kouskach. Pokud pravnici dokazi, aby to po kouskach
fungovalo, jsem ochoten prijmout tento pohled na vec. Nicmene zrovna ted
mame po kancelari rozlozeny krabice se soucastkami pocitace, ktery davame
dohromady. Disk je na stole, graficka karta na zidli, bedna se zdrojem v
koute... Prestoze jednotlive kousky jsou bezvadne, kdyz stisknete vypinac,
neudela to vubec nic. Bude zkratka potreba slozit z toho celek, abychom to
mohli pouzivat.

A zaverecny spilec: Jednim ze zakladnich cilu TEN-34 je rozsirovat
vedomosti o Internetu, jeho moznostech a technologiich. Diky instalaci
transparentniho proxy cache serveru se myslim vyznamnym zpusobem rozsirily
znalosti o teto technologii. Cili ukol splnen na 110%  :-)

Preji vsem pekny den

!!! The phone and fax number has been changed !!!
 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2374         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic