Prodej PC s OS

Milan Kerslager milan.kerslager at spsselib.hiedu.cz
Mon Jun 8 14:07:55 CEST 1998

> Kdysi jsem pocitace a SW prodaval, takze vim, ze koupit pocitac si muzes i
> bez OS. Pak jsem pocitace kupoval, takze opet vim, ze je na fakture vzdycky
> i castka za OS (a ten si proto nemusis koupit). Jde jen o to, ze si musis
> rict, ze nechces Win95 (Win NT, ...), ale neco jinyho nebo nic. Neznam
> firmu, ktera by ti nechtela prodat PC bez softu.

Pokud vim, je to mozne od te doby, co se M$ soudi v USA kvuli temto
praktikam. Velkoobchod podle smluv s M$ nesmel prodavat hotove PC bez
Win, jinak prisel o vyhodnou licenci s M$ na OEM. Ja osobne jsem
protestoval a stejne jsem byl nucen si "koupit v cene" Windows 3.11.
Nekteri prodejci to obchazeli tak, ze evidovali prodany HW na kusy - pak
k tomu Wokna pribalene byt nemusely (ovsem notebook na soucastky prodat
dost dobre nejde).

Dnes musim akorat ve velkoobchodu podepsat papir, ze nechci OS na
prodavane PC, protoze uz legalni OS vlastnim. Bylo to stejne postavene na
hlavu - skoly naji Select a nove PC musely kupovat z Woknama. Sledovalo to
jediny cil - vydelat penize za kazdou cenu, coz je notoricky znama
skutecnost nejen u firmy M$.

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution
                        E-mail: milan.kerslager at spsselib.hiedu.cz