Delka segmentu kroucene dvojlinky

Zdenek Hladik hladik at hladik.cz
Thu Jun 18 19:49:07 CEST 1998

> Dobry den,
>
> potrebuji spojit dva pocitace tak na 500m. Mam dve sitovky s RJ-45.
> Ty bych chtel propojit telefonim kabelem (treba tim, ktery pouziva Telecom
> venku), samozrejme vim jak by se signaly propojit mely Rx-Tx. Chtel bych
> Vas tedy poprosit o Vas nazor na to, zda to bude fungovat a jakou max delku
> muze takovy segment mit.
>
> Myslim si ze casove problemy by tam byt nemely, jen si nejsem jist, zda
> nebude prilis velky utlum na tu vzdalenost.

Chodit to skoro jiste nebude!

Teda tohle jsem napsal bez dlouheho rozmysleni, ale .....

Kdyz se nad tim clovek zamysli, jeden ze dvou hlavnich duvodu t.j. zpozdeni u
dvoubodoveho spoje mozna neni relevantni. Ono to zpozdeni je asi odvozeno od
mechanismu detekce kolizi v CSMA/CD ci jak se to jmenuje a pokud jsou stanice
pouze dve. nemusi to, pokud nejedou karty ve full duplex, vubec vadit!  Druhy
duvod: utlum bude asi podstatnejsi, ale tady muzeme byt dost rezerva. Pak jde
o to aby kabel nemel moc velkou kapacitu, takze spis mensi prurez a draty co
nejdal od sebe. Samozrejme to musi byt zkrouceny, jinak ta velka smycka
nachyta tolik ruseni ze to prekrici uzitecny signal.

I me by docela zajimalo, jestli nekdo nema s timhle zkusenosti. On to je asi
dost casty problem. Pokdu ho lze takto resit, usetri se za optiku, ktera je
preci jen zatim jeste porad o trosku drazsi

I kdyz na Comnetu jsem videl ledacos, a to reseni s optikou by zas tak draho
vyjit nemuselo. Hlavni porblem tam neni cena ale nakonektorovani... Bud u
firmy co to dela jeste pred natazenim (asi levnejsi) nebo si na toho nekoho
pozvat. Jen nemam prehled o cenach Fiber karet, ale predpokladam ze existuji
(?)

Pokud zna nekdo cenove relace, nerozpakujte se je sem napsat. Myslim ze
pobvedomi o optickych resenich je hodne male.

                                               Zdenek Hladik
                                            I N F I M A - W A N
                           /""""""\      Internet,LAN,WAN consulting
                         ( (o)  (o) )     Zazvorkova 2008 Praha 5, Czech
                             (..)           tel/fax +4202-6512836
                             ----       Internet: hladikz at infima.cz
                            \____/  --,      BBS 3122741(30 lines)
                                     / ,  ,     BBS.INFIMA.CZ