Delka segmentu kroucene dvojlinky - jine reseni?

Dalibor Toman dtoman at fortech.cz
Sat Jun 20 13:27:40 CEST 1998

>Dobre a kudy? Mnoho z nas asi zatim ma nulove zkusenosti s optikou.
>Mohl by nekdo zkusenejsi uzavrit tohle tema popisem obvykleho reseni s
>optikou. Zajimalo by me jednak jak moc to bude drahe, jednak jake jsou
>prakticke problemy dosah apod.
>
>Asi bude problem s odolnosti kabelu v ohybu apod. Vyrabi se bezne
>sitove karty s optickym rozhranim?

pokud neni nutne reseni vykonem srovnatelne s Ethernetem, lze napr po
dvoulince spachat prevodniky spojeni
pomoci seriovych linek (vyrabi napr Patton cena mam pocit okolo 3000 za
kus), kdyz bude dost tlustej propojoaci drat, tak to zvladne na tech
500m snad i vyssi rychlosti, pripadne zkusit realizovat LL pomoci modemu

Sitovky s optikou se tusim vytabi, vyrabi se prevodniky AUI optika,
takze to chodi s kazdou sitovkou co ma AUI. Mel jsem v ruce iprevodniky
RS232/ svetlo. Bude to chodit dost daleko (sklo dal nez levnejsi kabely
s optovlaknem z plastu). Akorat ze cena opto kabelu je nekolika nsobne
vyssi nez cena obyc kablu

Zdravi
D. Toman