Delka segmentu kroucene dvojlinky - jine reseni?

Zdenek Hladik Zdenek at Hladik.cz
Sat Jun 20 16:34:54 CEST 1998

> pokud neni nutne reseni vykonem srovnatelne s Ethernetem, lze napr po
> dvoulince spachat prevodniky spojeni
> pomoci seriovych linek (vyrabi napr Patton cena mam pocit okolo 3000 za
> kus), kdyz bude dost tlustej propojoaci drat, tak to zvladne na tech 500m
> snad i vyssi rychlosti, pripadne zkusit realizovat LL pomoci modemu
>
> Sitovky s optikou se tusim vytabi, vyrabi se prevodniky AUI optika,
> takze to chodi s kazdou sitovkou co ma AUI. Mel jsem v ruce iprevodniky
> RS232/ svetlo. Bude to chodit dost daleko (sklo dal nez levnejsi kabely s
> [...]

Ja jsem na Comnetu dostal informaci o cca 20-40 Kc na metr u multimode
dvouvlakna. To uz je myslim velmi dobra cena, ted jde o to kolik bude stat
zbytek. Nasel jsem v jednom katalogu ceskeho dodavatele nasledujici ceny.
Pokud v kalkulaci na neco zapominam opravte ci doplnte mne. Vybiram to
nejlevnejsi:

Pig-tail 1m    200,-   tovarne navareny konektor, staci pak svarit vlakno
kabel 2vlakna MM 40,-/m
AUI/FO trnasceiver  7000,-    pro 10Mb ethernet pro 100Mb cca dvojnasobek.
konektorovani cca 600Kc na spoj, mereni cca 800.

takze optickej spoj na tech 500m by mohl vyjit tak na 40000,-
To je asi zatim jeste dost. Je to ovsem reseni nejrychlejsi! Radio, nebo
modemy maji mnohem mensi propustnost.

BTW nejak se mi nezda ze by tak malo lidi melo s optikou zkusenosti. Nebo je
to tak cenne Know-how?

                                               Zdenek Hladik
                                            I N F I M A - W A N
                           /""""""\      Internet,LAN,WAN consulting
                         ( (o)  (o) )     Zazvorkova 2008 Praha 5, Czech
                             (..)           tel/fax +4202-6512836
                             ----       Internet: hladikz at infima.cz
                            \____/  --,      BBS 3122741(30 lines)
                                     / ,  ,     BBS.INFIMA.CZ