zakazani potvrzeni doruceni mailu

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Fri Mar 6 13:10:12 CET 1998

On Fri, 6 Mar 1998, [ISO-8859-2] Jiøí Kuchta wrote:

> potvrzeni o cteni to neni, potvrzeni o cteni si nekteri klienti
                    ^^
Co?

> vymenuji specifickym zpusobem
> Ona ta elektronicka dorucenka ma vyznam take pro kontrolu prenosove
> cesty.

Psal jsem doslova:  "dorucenka  (ta papirova) je prece jen podobnejsi
potvrzeni o cteni nez potvrzeni o doruceni."   Tedy tvrdil jsem o
_papirove_ dorucence, ze je podobna spise (komu-cemu:)
potvrzeni_o_cteni_e-mailu  nez  potvrzeni_o_doruceni_e-mailu.
Na tom trvam.
Proste proto, ze papirova dorucenka vyzaduje akci adresata (podpis),
stejne jako potvrzeni_o_cteni e-mailu vyzaduje akci - otevreni dopisu.
Naopak potvrzeni_o_doruceni e-mailu se deje pri ulozeni dopisu do
adresatovy schranky. Adresat muze byt v tuto chvili treba jiz druhy
den mrtev.

Potvrzeni_o_doruceni e-mailu nema v klasicke poste ekvivalent, jak jsem
se snazil naznacit vetou o tom, co by musela postacka delat.  :-)
Jinak jsem se k potvrzeni o cteni (e-mailu) nevyjadroval.
Vim, ze potvrzeni o cteni odesila klient (UA), na zaklade specificke
(pro klienta) radky v hlavicce.

> u lidi, kteri dostavaji stovky dopisu, je to vice pravdepodobne.
> Vemte si, jak ctete konference - koukate se na subjekty a prst
> máte na klapce <del>.

Koukam-li na subjekty a mazu dopisy podle nich, pak je vubec neotviram
a potvrzeni o cteni se negenerujii. (Pokud bych tedy pouzival agenta,
ktery takovou vec dela, a mel to v nem navic povoleno.)  :-)

Zdravi

BoChal