zakazani potvrzeni doruceni mailu

Bohous Michal michal at fee.vutbr.cz
Fri Mar 6 15:41:58 CET 1998

On Fri, 6 Mar 1998, Dan Ohnesorg, admin on power wrote:

> Jinak souhlasim s temi, kteri nedoporucuji tuto funkci rusit. Argument o
> konferencich je absurdni, protoze vsechny solidni listsevry tyto hlavicky
> z dopisu mazou. Ani na siti nevznika zadne zatizeni, protoze odesilateli

To ani nemuzou, protoze to neni hlavicka, ale prikaz protokolu SMTP. Takze
listserverem to neprojde, leda ze by listserv sam tento pozadavek
generoval :-)

> se vraci jen nastavena cast zpravy, neco okolo 15 radek tela dopisu, podle
> konfigurace. To je proti priveskum typu ms-tnef naprosto zanedbatelne. A
> pokud trasujete nejakou chybu na siti, tak je to neocenitelne, hned vite,
> na ktere strane je chyba.
>
> Pokud ma nekdo firewall a potrebuje skyt vnitni strukturu site, tak stejne
> nema na tom firewallu mercury, ze. Takze ani nema smysl pozadovat, at to
> nekdo dodela do mercury.

To potvrzeni odesle mail server, ktery stejne zvenku musi byt videt (jinak
by na nej neslo dorucit). Co se s postou deje dal, po tom nikomu nic neni
(a ani se to nedozvi - aliasy, forwardy do vnitrni site apod.).

Nicmene bych si dovolil nesouhlasit, ze papirova dorucenka se podoba spise
potvrzeni o cteni: takove potvrzeni neziska ani soud, kdyz mi posta doruci
obsilku do vlastnich rukou. Ostatne, ani v tomto pripade casto nemusim nic
delat (podepisovat) - podepise to manzelka :-)

V obou pripadech je to doklad o uspesnem doruceni zasilky do postovni
schranky.

Potvrzeni o cteni je neco jineho - a dost to leze do soukromi.

						Bohous
Bohumil Michal
e-mail: mailto:michal at fee.vutbr.cz
WWW: http://www.fee.vutbr.cz/~michal