privatni IP adresy

Tomas TPS Ulej tps at tps.sk
Tue Mar 17 18:43:13 CET 1998

> to je mi jasne, ze ten chytrejsi to zahodi a ze to prehazuji na default
> ale neni mi jasne, proc v kazdem routeru to neni primo zakazano...

Preco to neni zakazane vid nizsie. Proste nie vsetky routre sa pouzivaju na
prepojenie internetackych uzlov a serverov.

Ta situacia kludne nastat mohla. Je tazko povedat ci to ci sa routuje
reserved network (nielen ta Cckova 192.168.x.x) je zle alebo dobre. Velky
podnik moze mat celkom kludne niekolko routrov a pouziva pre svoje interne
ucely prave takuto adresaciu. Keby im to neroutovalo asi by stastny neboli.
Viac menej ako provider by som sa hanbil za to keby uz moj prvy router (a
nex je to nejaky linuze hoci aj) by pustal 192.168.x.x dalej a nevracal by
nieco ako X! :) KAzdopadne poznam providerov ktory pustaju do sveta nielen
toto ale aj humus typu IPX/SPX, pripadne Netbeui a ani o tom nevedia.

neviem co znamena prehadzuju na default? na default route? ak ano tak
suhlasim, ale nejde ani tak o to ci to vie BGP, OSPF, RIP2 alebo aky
routovaci protokol a ci to vie niekde hodit ide o accept table.

-Tomas 'TPS' Ulej
System Administrator
NETLAB+, Drienova 34, P.O.BOX 72, 82025 Bratislava
tel: +421 7 5788501, 5788502
fax: +421 7 5788788
nic: tu36-ripe
url: http://www.tps.sk